• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Nu är planen att söka ett samlingslån på ytterligare små krediter/lån som är kvar om ca 230.000 .
När i tid är det tidigast möjligast? har 5 FF och i juni har jag bara 1 kvar.
Bör jag vänta 1 helt år? Eller räcker det med 6 månader?

Du behöver absolut inte vänta ett helt år. Det behöver man sällan göra. Om man inte har brutalt mycket förfrågningar det vill säga. Vänta till i juni bara och sök då. Kommer gå finfint!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Det är bara att pröva:) Men jag tycker man ångrar sig varje gång man inte kunde vänta; dåliga villkor eller nästan inga låneerbjudanden alls i värsta fall. Högsta räntan jag betalar för något nu är ca 8% Det är för högt naturligtvis, särskilt vid diverse samlingslån på hundratusentals kronor. Räntan är ju vad det kostar att låna pengar. Sen har jag lån till 5% ränta samt till 4,5 % ränta, det känns ändå helt okej. Det kräver i regel dock ett kreditbetyg under 1 (mycket bra), så har det åtminstone varit för just mig. Sen ska det väl helst inte vara en pandemi heller, den har påverkat allt och alla, vare sig man fått behålla sitt jobb eller inte, det gör att det finns en osäkerhet och att långivarna löper större risk att inte få tillbaka sina pengar.

Jag kan säga såhär 8 som högst är absolut inte dålig, dom flesta här inne har från 15-30% ränta på massa lån ... 8är helt okej sen kan man ju i framtiden sänka det ännu mer men som sagt många drömmer att komma dit ner under 10% m.m
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Jag kan säga såhär 8 som högst är absolut inte dålig, dom flesta här inne har från 15-30% ränta på massa lån ... 8är helt okej sen kan man ju i framtiden sänka det ännu mer men som sagt många drömmer att komma dit ner under 10% m.m
Håller med allt under 8% är ok och en bra början sedan jobba neråt.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Jag kan säga såhär 8 som högst är absolut inte dålig, dom flesta här inne har från 15-30% ränta på massa lån ... 8är helt okej sen kan man ju i framtiden sänka det ännu mer men som sagt många drömmer att komma dit ner under 10% m.m
Förstår hur du menar. Har fått jobba på att sänka räntan, dvs söka nytt samlingslån, betala in ett lån, få ny lägre ränta. Nu är det ett bättre läge när 8 % är den högsta räntan. Men igen, när det är stora lån är inte 8% billigt. Men kunde vara betydligt värre naturligtvis:)
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Förstår hur du menar. Har fått jobba på att sänka räntan, dvs söka nytt samlingslån, betala in ett lån, få ny lägre ränta. Nu är det ett bättre läge när 8 % är den högsta räntan. Men igen, när det är stora lån är inte 8% billigt. Men kunde vara betydligt värre naturligtvis:)
Håller med! Jag har ju ränta 9,4 på mitt nya. Det är för mycket. Men det tar mig bättre framåt. Och det är en bra början. Precis som du får man göra så här och sen förhandla löpande.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Håller med! Jag har ju ränta 9,4 på mitt nya. Det är för mycket. Men det tar mig bättre framåt. Och det är en bra början. Precis som du får man göra så här och sen förhandla löpande.
Japp, man vill förstås ha så låg ränta som det bara är möjligt. Egentligen tycker jag inte om att ta något lån med högre än 6% ränta, men ibland så måste man. Man får tänka att man har sitt lån ett tag tills en bättre möjlighet dyker upp:)
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Japp, man vill förstås ha så låg ränta som det bara är möjligt. Egentligen tycker jag inte om att ta något lån med högre än 6% ränta, men ibland så måste man. Man får tänka att man har sitt lån ett tag tills en bättre möjlighet dyker upp:)
Precis! Och om det finns möjlighet under tiden så kan man extra amortera lite.
 

Varpe

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
190
Mottagna reaktioner
175
Poäng
357
Är olika krediter värda olika mycket för betyget? Jag har Ecster och Betalkoll och funderar på vilken som är bäst att betala av först.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp