• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Visa bilaga 1278 Visa bilaga 1279 Mitt UC betyg gick från 4,6 ner till 0,5? Kan det vara för att för att jag betalat in till mitt remeber kreditkort så den bara är utnyttjad till hälften?
Nice! 0,5 är det bästa jag någonsin haft (efter att jag blev medveten om att man har ett UC-score). Var rädd om betyget! Själv ligger jag på 2,7 men den långsiktiga planen är att göra stora förändringar under året:tummen:;)
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Hej! Det här med UC % och betyg i hundratal. Gick från 501 till 518 idag. Men inget har hänt med % betyget på min UC. Är det vanligt att det eftersläpar? I grafen står det rätt betyg men den under där man kan se utvecklingen per månad så är det ingen ändring.
Bra fråga. Själv tog jag ett lån på 350 k som min fru i sin tur tog, efter det ökade mitt UC-score några hack, från 571 till 584, så vad som styr vad det har jag inga bra ledtrådar till:)
 

Mot bättre tider

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
12 Augusti 2020
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
16
Poäng
46
Som förväntat så har UC backat bandet, min UC har gått från 21-9,5-4,7-21 igen. Får se vad som händer på den ordinarie uppdateringen som borde komma imorgon torsdag. Spännande. ;)
Har fortsatt min resa mot bättre ekonomi och bättre UC.

Sänkte från 21 till 4,4 och sedan till 3,5 och nu när två frågor försvann den 27/12 så gick den ned ytterligare till 2,2 som är den bästa nivån jag haft på många år.

Har lagt om 350 00 kr i lån och nollat total 70 000 kr i kreditkort till blankolån.

Så nu försvinner en fråga till den 7/1, hoppas det går ned lite till.

Ska sedan vänta ett par månader till och sedan försöka lägga om ytterligare 350 000 kr.

Är nere på en medelränta nu på ca 11% på min totala skuld på 1,4 Mkr. Skönt att det rör sig åt rätt håll.
Ska bara försöka amortera bort allt innan pension nu, så man åtminstone kan få njuta ett par år innan dess.

Kämpar vidare.......
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Nice! 0,5 är det bästa jag någonsin haft (efter att jag blev medveten om att man har ett UC-score). Var rädd om betyget! Själv ligger jag på 2,7 men den långsiktiga planen är att göra stora förändringar under året:tummen:;)
Tack snälla har själv aldrig legat så lågt som 0,5 så absolut nu tänker man 3 gånger innan man bestämmer dig för göra något som kan påverka ens uc score. 2,7 är inte alls dåligt önskar dig och alla andra som kämpar för förändringar ett stort lycka till
 

Handlarnlar

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Juni 2020
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Om jag har ett entercard med 40 000 i kredit på min uc.
Hur får jag den avslutad och därmed ett förbättrat score?
Räcker det att man betalar in det man nyttjat eller måste man avsluta den typ
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Om jag har ett entercard med 40 000 i kredit på min uc.
Hur får jag den avslutad och därmed ett förbättrat score?
Räcker det att man betalar in det man nyttjat eller måste man avsluta den typ
Har man ammorterat bort 100% så kommer uc mätaren ta hänsyn till att du kanske har avslutat krediten och inte har en buffert. En avslutad kredit syns inte direkt så uc mätaren vet ej om den är avslutad eller inte men antar det till en början och då sämre betyg. Alltid bättre för UC betyget att ha en kredit som buffert men betala av 80% och sedan minska successivt.
 

Mot bättre tider

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
12 Augusti 2020
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
16
Poäng
46
Har fortsatt min resa mot bättre ekonomi och bättre UC.

Sänkte från 21 till 4,4 och sedan till 3,5 och nu när två frågor försvann den 27/12 så gick den ned ytterligare till 2,2 som är den bästa nivån jag haft på många år.

Har lagt om 350 00 kr i lån och nollat total 70 000 kr i kreditkort till blankolån.

Så nu försvinner en fråga till den 7/1, hoppas det går ned lite till.

Ska sedan vänta ett par månader till och sedan försöka lägga om ytterligare 350 000 kr.

Är nere på en medelränta nu på ca 11% på min totala skuld på 1,4 Mkr. Skönt att det rör sig åt rätt håll.
Ska bara försöka amortera bort allt innan pension nu, så man åtminstone kan få njuta ett par år innan dess.

Kämpar vidare.......
Och nu gick det ned ytterligare till 1,7. Yes!

Fyra frågor kvar, en försvinner i början av mars och sedan de sista tre i september och oktober.

Ska vänta in en fråga till och sedan göra ett försök att låna för att lägga om mer av mina lån och få ned medelräntan ytterligare......

Kan glad gå och lägga mig nu. :)
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Och nu gick det ned ytterligare till 1,7. Yes!

Fyra frågor kvar, en försvinner i början av mars och sedan de sista tre i september och oktober.

Ska vänta in en fråga till och sedan göra ett försök att låna för att lägga om mer av mina lån och få ned medelräntan ytterligare......

Kan glad gå och lägga mig nu.
Vilken resa, från 21 till 1,7:) Kul att få se resultatet av det man gjort:tummen:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp