• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Att minUC är ett skämt är sedan gammal. Att UC är skit är lika gammal - tar betalt för en tjänst där man får se sitt UC betyg, men sedan är det HELT annorlunda när man försöker samla sina lån.

Ja, olika banker får olika betyg, olika mycket info - det vet jag. Men rimligtvis borde ju man i minUC kunna se det sämst tänkbara som UC kan rapportera om man vill.

Och nu är Cashbuddy tillbaka - är det UC eller Cashbuddy som valt det? Varför hoppas det?

Vilket jävla skämt UC är som företag som ansvarar något som har så stor påverkan på folks ekonomi och liv.
Det är ju tyvärr så. Betyget förändras då man gör en ansökan, flyttar eller gifter sig/skiljer sig och när man skaffar mer lån. UC betyget är nog uppbyggt på så sätt att se nuvarande betyg innan ansökan. :thinking:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
G

GPPG

Gäst
Poäng: 0
Är det någon som vet vad som avgör förändringen hos uc då man gifter/skiljer sig? Eller som har en aning? Erfarenheter? Tex så har min fru noll i inkomst både förra och det här året, känns som att vår stundande skilsmässa borde förbättra mitt betyg, men vad vet man..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Är det någon som vet vad som avgör förändringen hos uc då man gifter/skiljer sig? Eller som har en aning? Erfarenheter? Tex så har min fru noll i inkomst både förra och det här året, känns som att vår stundande skilsmässa borde förbättra mitt betyg, men vad vet man..

Skilsmässa är dåligt för betyget, är en ganska vanlig orsak till att hamna hos kfm
 

mori342

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Maj 2020
Meddelanden
122
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Illa när man drömmer om UC :facejoy:.
Hade av nån anledning fått på mig en förfrågan utan att jag hade gjort något och mitt betyg gick från 0,5 till 3,8 och jag var helt knäckt i drömmen haha.
Min också gick från 22% till 23,5% efter 1ff tagit!
 

Innovatören

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 November 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Ansökte om att lägga om bolån precis och kreditbetyget gick från 0,18 till 0,25 när 5 ff blev 6. Inte så blodigt som jag fruktat.
Undrar om du kan se din UC-score, du ligger ju precis på gränsen mellan två intervall, min riskprognos 3/11 1,47% och UC-score 602 märkt nov, min uppfattning om dessa siffror är att båda är felaktiga. Vi vet att UC-score inte fungerat på lång tid för många individer, min sista korrelation är 31/7.
Jag skulle önska få in olika värden på kopplingar mellan riskprognos och UC-score och vilken månad scoren är kopplad till, gärna med kommentar om dom uppdaterar sig samtidigt eller var för sig.
 

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Undrar om du kan se din UC-score, du ligger ju precis på gränsen mellan två intervall, min riskprognos 3/11 1,47% och UC-score 602 märkt nov, min uppfattning om dessa siffror är att båda är felaktiga. Vi vet att UC-score inte fungerat på lång tid för många individer, min sista korrelation är 31/7.
Jag skulle önska få in olika värden på kopplingar mellan riskprognos och UC-score och vilken månad scoren är kopplad till, gärna med kommentar om dom uppdaterar sig samtidigt eller var för sig.

Jag kan nog inte hjälpa dig vidare med att förstå UC score då mitt är fryst på 592 sedan Juli, trots enorma förbättringar. Minuc kundtjänst har erkänt att historiken som ses på min sida är fel och de jobbar på att fixa det.
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Orkar inte bry mig om UC score så länge den inte är med på en FF
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Svar från UC idag!


Hej,

Tack för ditt mail.

Vi har tyvärr haft tekniska problem med presentationen av UC-Score för oktober månad i tjänsten Kreditkollen.

Det är endast i tjänsten Kreditkollen som felet uppstått och det handlar om att UC-Score har uteblivit för oktober månad.

Notera att det här felet inte på något sätt påverkar informationen i din kreditupplysning eller din riskprognos/ditt kreditbetyg. Det påverkar alltså inte din kreditvärdighet på något sätt.

Notera även att ditt UC-Score i Kreditkollen kommer vara korrekt fortsättningsvis. Det kommer alltså inte ta skada av utebliven information i oktober månad. Däremot kommer den förlorade månaden oktober inte att synas i diagrammet som visar UC-Score. Det kommer att visas ett UC-Score för september och sedan ett för november.

Vi beklagar detta om min kollega har åtebetalt månadsavgiften.

Tack för din förståelse!
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag har fått exakt samma svart av uc idag!
Och får oktober återbetalt.
Så får man vänta tills mitten av december för att se någon förbättring.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp