• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Var som högst 47.5% för några veckor sedan, nu 42.1% utan att någon skuld uppdaterats eller FF försvunnit, bara några som blivit 6 månader gamlare.

Givetvis fortfarande extremt högt men jag har inte ens påbörjat processen att förbättra UC’n än, det börjas i november att bli av med de synliga UC-lånen. Motiverande att se lite ändringar redan nu iallafall. :)
 

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Lite roliga uc,,, 3anmärkningar försvann betyget gick ner 1,7% en ny uc upplysning o betyget gick upp 3,8 % hahaha ett skämt hela uc
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Har ett amex kort med ca 68 000 på som jag delbetalar ca 5000 i månaden.

alltid skött betalningar osv ..

Om man vill förbättra kreditbetyget , hjälper det att säga upp kortet och fortsätta betala ?
Använder inte kortet alls nu.
När UC lär sig att se att man betalar av kreditkortsfakturan utan delbetalning, så får man faktiskt bättre kreditbetyg. Behåll och ge UC 2 månader att se att du sköter dina betalningar, utan delbetalning.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
När UC lär sig att se att man betalar av kreditkortsfakturan utan delbetalning, så får man faktiskt bättre kreditbetyg. Behåll och ge UC 2 månader att se att du sköter dina betalningar, utan delbetalning.
och hur skulle dom se det? dom ser bara hur mycket som är utnyttjat inte om du betalar hela fakturan eller ej
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
och hur skulle dom se det? dom ser bara hur mycket som är utnyttjat inte om du betalar hela fakturan eller ej
Jag fick bättre kreditbetyg efter jag skaffade kreditkort(än innan) när jag höll mina betalningar vid fakturadatum, utan delbetalning. Jag tror UC känner av delbetalningarna som kredithanteringsbolaget redovisar till UC, absolut. Är dock inte 100%.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jag fick bättre kreditbetyg efter jag skaffade kreditkort(än innan) när jag höll mina betalningar vid fakturadatum, utan delbetalning. Jag tror UC känner av delbetalningarna som kredithanteringsbolaget redovisar till UC, absolut. Är dock inte 100%.
dom går bara efter nyttjandegraden, jag betalar alltid hela fakturorna, men en månad då man var gjort dyra inköp då blir betyget mycket sämre än när man bara har handlat lite mindre
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
dom går bara efter nyttjandegraden, jag betalar alltid hela fakturorna, men en månad då man var gjort dyra inköp då blir betyget mycket sämre än när man bara har handlat lite mindre
Ja. Jag håller alltid ganska rak linje och svajar inte alltför mycket i fakturabeloppen. Men intressant. Testa att delbetala dina köp så får vi se om det blir samma då ;)
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Ja. Jag håller alltid ganska rak linje och svajar inte alltför mycket i fakturabeloppen. Men intressant. Testa att delbetala dina köp så får vi se om det blir samma då ;)
denna månad blir det faktiskt delbetalning, men jag tror att mitt betyg kommer bli bättre då trots att jag bara har delbetalat på ena kortet så är min nyttjandegrad lägre än månaden innan, men vi får se, 6,6 i betyg just nu
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
denna månad blir det faktiskt delbetalning, men jag tror att mitt betyg kommer bli bättre då trots att jag bara har delbetalat på ena kortet så är min nyttjandegrad lägre än månaden innan, men vi får se, 6,6 i betyg just nu
Ja vi får se vad som händer där. Innan jag skaffade kreditkort hade jag 0,3. Sen en ff och upp till 0,6. Efter 2 månader med kortet och hur uc lärde sig mina betalningar så droppade den till 0,2.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp