• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

A

Anders j

Gäst
Poäng: 0
Måste få ner mitt uc betyg 15.36 .

följande åtgärder gör jag tills inkomsten 2019 syns på uc. Var tror ni jag hamnar i betyg?.

lön 2019. 386000
Underskott 72000
Blankt på uc förfrågningar
Betalar av min maxade kredit 20000. Inga andra krediter.
2 lån på uc totalt 266000kr
1 anmärkning sept 2018
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
S

Sara75

Gäst
Poäng: 0
Måste få ner mitt uc betyg 15.36 .

följande åtgärder gör jag tills inkomsten 2019 syns på uc. Var tror ni jag hamnar i betyg?.

lön 2019. 386000
Underskott 72000
Blankt på uc förfrågningar
Betalar av min maxade kredit 20000. Inga andra krediter.
2 lån på uc totalt 266000kr
1 anmärkning sept 2018
Du måste betala ner ditt kreditkort för att få ett bättre UC-betyg. Undvik också att söka lån och krediter i onödan då det registeras förfrågningar på din upplysning vilket försämrar ditt betyg.

När jag började betala av på mina kreditkort så minskade mitt UC-betyg från 5 % till 3,3 % och sen när en förfrågan försvann till 2,8 % och slutligen med den nya högre årsinkomsten 2019 som steg med 75 % så hamnade mitt betyg på 1,8 %.

Jag ser definitivt att du har potential att hamna under 4 % sträcket med betyget "Bra" så länge du betalar ner kreditkortet. Om du har möjlighet försök nolla kreditkortet.
 

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Mitt betyg förbättrades från 21,5% till 20,0%. Trodde det skulle försämras eftersom betalkoll tillkommit, i princip fullt utnyttjat och att båda kreditkorten är övertrasserade med några hundringar, vilket de inte var innan uppdateringen. Man slutar aldrig förvånas.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Betalkoll står ju som en kredit. Någon som vet ifall den väger lika tungt som kreditkort för att hålla ner betyget? Funderar på hur jag ska prioritera mina framtida betalningar. I nuläget har jag maxat kreditkort (30000, till och med 30300 eftersom jag valde betalningsfri månad och räntan las på) på OK/Q8 och i princip maxad Betalkoll (25000).
 
U

Underlaten

Gäst
Poäng: 0
Betalkoll står ju som en kredit. Någon som vet ifall den väger lika tungt som kreditkort för att hålla ner betyget? Funderar på hur jag ska prioritera mina framtida betalningar. I nuläget har jag maxat kreditkort (30000, till och med 30300 eftersom jag valde betalningsfri månad och räntan las på) på OK/Q8 och i princip maxad Betalkoll (25000).

fokusera på kreditkortet och ring Collector imorgon och avsluta betalkoll, då har du kvar skulden men står inte som kredit!
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Låter som en bra plan! Hela poängen med Betalkoll känns ju passerad nu.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Har nån på forumet bekräftat det funkar? Låter sjukt att man kan avsluta en pågående kredit. Då borde ju man få en slutfaktura på hela beloppet

Tror Terry nämnde och någon annan (kanske var just Gamblewhore) också nämde det. Men det gällde något kreditkort Collector hade, har inte fått bekräftat att det också gäller BK men det låter ju rimligt. Däremot håller jag med om att det ju egentligen låter orimligt att en kredit skulle försvinna från UC innan den är betald
 
B

Betalkoll

Gäst
Poäng: 0
Tror Terry nämnde och någon annan (kanske var just Gamblewhore) också nämde det. Men det gällde något kreditkort Collector hade, har inte fått bekräftat att det också gäller BK men det låter ju rimligt. Däremot håller jag med om att det ju egentligen låter orimligt att en kredit skulle försvinna från UC innan den är betald

Jag skrev till betalkoll och avslutade det. Skrev följande:
Så om jag har förstått det rätt nu:
Min(a) krediter är helt avslutade hos er och kommer ej synas hos kreditupplysningsföretag osv som en kredit med nyttjandegrad etc eller som en punkt där. Skulden är givetvis kvar och betalas månadsvis som förut tills den är avbetalad.

Fick som svar:
Tack för ditt mail.


Du har förstått allt helt korrekt.

Allt är avslutat.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp