• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

M

MiNil

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Jag är tacksam om någon kan svara på mitt fråga.
På Kreddy app har jag 7.5(mindre bra) av 100.
Under senaste året hade jag 4 frågor.
Jag har ingen lånen eller skulder och har aldrig fick anmärkningar, jag har fast jobb.
Frågan är: när kan min skala bli bättre??
Sista frågan är i Mars 2020!!

MiNi
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ommu01

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
21 Mars 2020
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
1
Poäng
1
Jag har ju också upplevt att min UC har dragit iväg "förvånande" mycket precis nu, se ovan.

UC skall ju ge indikation på risken att man får problem att betala de kommande 12 månaderna, och då borde ju konjunkturläget påverka deras bedömning av i princip alla personer, för risken att bli arbetslös har ju definitivt gått upp. UC vet ju inte i vilken bransch man jobbar.

Hej!

Har UC fått coronahysteri?

Mitt kreditbetyg gick upp med 7,4% under den senaste uppdateringen.
Vilket jag tycker är väldigt märkligt då min skuldbörda hade gått ner 15K
sen senaste uppdateringen.

Kan inte hitta någon rimlig förklaring till detta.
Någon som varit med om något liknande?

Mvh
Mitt gick upp från 6,9 till 8,5. Inga förändringar sen sist.
 

ommu01

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
21 Mars 2020
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
1
Poäng
1

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Intressant, men som vanligt med UC är det otydligt om det gäller privatpersoner eller företag. För mig gick ju det från 0,46% till 5,95% på tre extra förfrågningar. Två andra i tråden vittnar också om försämringar. Jag är inte säker på att de talar sanning i texten, eller att alla avdelningar pratar med varandra. Vi får se!
Tror mer att iom corona att de ser till att aktörerna blir allt hårdare med utlåning, dvs sämre kreditbetyg
 

MaH

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
21 Mars 2020
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Intressant, men som vanligt med UC är det otydligt om det gäller privatpersoner eller företag. För mig gick ju det från 0,46% till 5,95% på tre extra förfrågningar. Två andra i tråden vittnar också om försämringar. Jag är inte säker på att de talar sanning i texten, eller att alla avdelningar pratar med varandra. Vi får se!


Vi vet att effekten på betalningsanmärkningar och konkurser från inbromsningar i ekonomin historiskt sett har varit betydligt mindre och långsammare på konsumenter än på företag. Därmed kommer vårt fokus i huvudsak att ligga på våra företagsscore, även om det vi nämner här gäller båda
 

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
415
Poäng
527
Mitt betyg gick från 1,5% till 1,4% utan att något förändrats på min uc. Varför det tro?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Mitt betyg gick från 1,5% till 1,4% utan att något förändrats på min uc. Varför det tro?
Nu gick mitt från 2,3 till 1,5 en vecka efter uppdateringen, ingen ff har försvunnit så jag vet inte varför det här förändrats, men 1,5 är mer rimligt, jag hade 1,0 före jag sökte senaste lånet
 

johansson86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
66
Poäng
207
Nu gick mitt från 2,3 till 1,5 en vecka efter uppdateringen, ingen ff har försvunnit så jag vet inte varför det här förändrats, men 1,5 är mer rimligt, jag hade 1,0 före jag sökte senaste lånet


Skumt alltså! Då vet man att betyget kan ändras i princip vilken dag som helst oavsett om en förfrågning försvinner eller inte...
trodde bara de uppdaterades mellan 15-20 onde varje månad
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp