• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Jag har en liten förhoppning om att det var nåt fel med att mitt UC inte gick ner eftersom det legat nere sen fredags typ.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Intressant, ska kika närmare på det inlägget. Se bild, Avida och Big bank som försvann i februari och nu Brixo och komplett bank.

Kommer du ihåg vilket belopp hos Brixo du sökte på. Komplett kan jag förstå tar en rätt snäll upplysning som inge påverkat ditt betyg märkvärt. Men har du sökt stort belopp hos Brixo så borde den upplysningen ha påverkat din uc ganska mycket när den försvann.

kan också vara så att ditt betyg påverkas när nästa andra brixo försvinner 4e april. Detta eftersom dom förmodligen använt samma uc i april som i mars eftersom den är inom en månad.

Men att den syns 2 ggr eftersom det är 2 ansökningar fast det bara är en upplysning.

Man kan använda samma UC inom en månad men den visas 2 ggr. Den FF på Brixo som försvann har fömodligen inte försvunnit med andra ord.
 
Senast ändrad:

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
vet någon varför uc är nere ändrar dom sidan eller regler kanske?
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
vet någon varför uc är nere ändrar dom sidan eller regler kanske?

undrar också varför sidan är nere flera dagar.
Någon som känner sig manad att maila och fråga? Borde få en gratis månad om det fortsätter såhär
 

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
20 Februari 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
237
Poäng
407
Vet inte varför men var det inte samma sak förra helg? Kan också tycka att det är märkligt, hade det varit planerat arbete är det väl bara att meddela det. Att tjänsten bara går ner hela tiden känns ju sådär...
 
J

Jenax

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Ang. strul med UC. För tre veckor sedan så skickade jag in nedanstående till UC (inkl. prt sc)
då det har retat mig länge att inte "översikten" och "rapporten" visar detsamma:

Hej,

Jag har kreditkollen, och jag undrar varför uppgifterna i Översikten och Rapporten skiljer sig åt? (Jag syftar då till januari månad).

I översikten har jag ”röda siffror” vilket inte kan vara riktigt.

Tre veckor senare (i fredags) fick jag nedanstående svar:

Hej,

Tack för ditt mejl.

Då denna stapel har varit problematisk för många kunder och inte fungerat som den ska så har vi valt att lösa problemet genom att plocka bort den stapeln ifrån översikten. Dock så har du exakt den här informationen under ’’rapport’’ så du kan självklart fortfarande ta del av din kreditutveckling där.


Ha en fin dag!


Med vänlig hälsning


Linnea


[email protected]


UC AB | Part of Asiakastieto Group Plc

Årstaängsvägen 21 b 117 88 Stockholm, Sweden

Phone: +46 (0)8 670 90 00

www.uc.se
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
739
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Själv blir jag ganska irriterad över att man betalar för en tjänst som strular så mycket.
Kanske läge att säga upp tjänsten när man ändå inte kan logga in och följa sin kreditutveckling.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Själv blir jag ganska irriterad över att man betalar för en tjänst som strular så mycket.
Kanske läge att säga upp tjänsten när man ändå inte kan logga in och följa sin kreditutveckling.
Ja det börjar bli väldigt irriterande. Jag säger upp den nu iaf.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Kommer du ihåg vilket belopp hos Brixo du sökte på. Komplett kan jag förstå tar en rätt snäll upplysning som inge påverkat ditt betyg märkvärt. Men har du sökt stort belopp hos Brixo så borde den upplysningen ha påverkat din uc ganska mycket när den försvann.

kan också vara så att ditt betyg påverkas när nästa andra brixo försvinner 4e april. Detta eftersom dom förmodligen använt samma uc i april som i mars eftersom den är inom en månad.

Men att den syns 2 ggr eftersom det är 2 ansökningar fast det bara är en upplysning.

Man kan använda samma UC inom en månad men den visas 2 ggr. Den FF på Brixo som försvann har fömodligen inte försvunnit med andra ord.

Jag sökte på maxbelopp. Jag förstår inte riktigt resonemanget om att det skulle vara samma kreditupplysning som återkommer i april -om de hade använt samma så borde den ju försvunnit vid det tidigare datumet om de då sparat den till nästa. Och det räknas ju som separata i antalet förfrågningar alla fall.

UC ligger kvar på 12,2 även nu när det börjat funka igen. :(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp