• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
739
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Verkar som att olika förfrågningar påverkar olika mycket som sagt.

Förra månaden gick jag från 8st till 7st förfrågningar, när en från santander försvann och betyget rörde sig inte alls.

Idag när jag gick från 7st till 6st och en förfrågan från BN försvann så gick betyget från 2,6 till 2,0
Nästa vecka försvinner yttligare 3st så ska bli väldigt spännande att se vad som händer då.
Tråkiga är att en av dem sista tre är en från BN och den försvinner inte förns i november :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Inatt försvann 10 st ff ifrån 25 till 15 st men tyvärr påverkade det inte betyget alls.
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
739
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Vilket går bankerna mest på ? Kreditbetyget eller Scoring poängen ?

För kreditbetyget blev bättre men Scoring poängen ligger fortfarande kvar på samma.

Borde dessa inte vara synkade med varandra på något sätt ?
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
I natt försvann det en ff från Advisa och betyg på UC gick från 2,4 till 1,4. Nu jag har tre ff kvar, varav två går ut på samma dag i december. Det är absolut mitt nyttjande av kreditkorten som gör att jag ligger över 0,5.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Undrar också över varför Bisnodebetygen är olika? Sist jag gjorde en Advisa ff, i april, tog Bra Bank och Sevenday varsin bisnode samma dag. På den ena är min kreditrisk 0,70, men på Sevenday står kreditrisk 3,50.
Har sett skillnader av det här slaget på mina UC-kopior också som kommer i luntan efter Advisa ff. Är det så att varje blancolångivare har egna beräkningar utifrån andra kriterier? Vad beror det här på?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Undrar också över varför Bisnodebetygen är olika? Sist jag gjorde en Advisa ff, i april, tog Bra Bank och Sevenday varsin bisnode samma dag. På den ena är min kreditrisk 0,70, men på Sevenday står kreditrisk 3,50.
Har sett skillnader av det här slaget på mina UC-kopior också som kommer i luntan efter Advisa ff. Är det så att varje blancolångivare har egna beräkningar utifrån andra kriterier? Vad beror det här på?
men via låneförmedlare så är det väl inte låneförmedlaren som tar Bisnode så bankerna tar egna Bisnode, och då blir det exempelvis 2st förfrågningar, andra får ju då högre risk än den första precis som att om du gör två UC förfrågningar med några minuters mellanrum så kommer den andra få mycket högre risk än den första
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Så är det ju så klart!
Vad som är konstigare är ju att UC är olika på olika blancolångivare vid en Advisa ff. Från 0,23 hos Collector till 1,2 på någon annan vid samma ff? Men det kan ju ha med tider att göra det där också fast jag inte förstår hur.....
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Har säkert varit upp förut i denna tråden. Men hur mycket gör en överskriden kredit på 200 kr åt betyget?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 317
Mottagna reaktioner
1 353
Poäng
997
Har säkert varit upp förut i denna tråden. Men hur mycket gör en överskriden kredit på 200 kr åt betyget?

Svårt att ge en siffra, men maxade krediter påverkar betyget i hög grad, överskridna påverkar såklart än mer! Mycket bättre att ha lån än krediter för betyget, så försök lösa/minska alla krediter i första hand.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Svårt att ge en siffra, men maxade krediter påverkar betyget i hög grad, överskridna påverkar såklart än mer! Mycket bättre att ha lån än krediter för betyget, så försök lösa/minska alla krediter i första hand.

Är dock en liten skuld på 2700 till resurs. Är beviljad 2500 o står utnyttjad 2700. Ska lösa den tills nästa månad är slut. Den hinner nog inte registreras hos uc nu innan skiftet nu.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp