• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Nja, det gick inget vidare här heller. Spände nog bågen för hårt med 290 K. Fått tre erbjudanden på runt 15 % och så ett på 150 K med 12 %. Funderar på att ringa Lendo imorgon och göra ett nytt försök på 120 K, tydligen tas ingen ny UC om man gör det inom 5 dagar.
Jag såg att mitt UC blev uppdaterat för maj även fast det inte var det för mig... så bankerna såg det egentliga betyget, många som kollade på min UC. Sökte på Advisa igår vid 11 tiden. Tror att jag har för mycket blanco/krediter dock
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Kan någon förklara en sak för mig...betalade bort och avslutade Flexlånet och Credway den 6/4. På minuc är båda krediterna uppdaterade den 31/5. Flexlånet ser ut att vara nollat medan Credway fortfarande står som fullt utnyttjat. Varför detta?
Men står det som avslutad? Då tror jag det är korrekt.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
På förteckningen över mina krediter på minuc kan jag inte någonstans se om krediten är avslutad eller inte. Var ser man det isf? Det är ju märkligt att den ena krediten står som nollad och den andra som fullt utnyttjad när jag avslutade dessa två samtidigt.

Men står det som avslutad? Då tror jag det är korrekt.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
På förteckningen över mina krediter på minuc kan jag inte någonstans se om krediten är avslutad eller inte. Var ser man det isf? Det är ju märkligt att den ena krediten står som nollad och den andra som fullt utnyttjad när jag avslutade dessa två samtidigt.
Står det uppdaterad eller avslutad plus datum?
Om det står uppdaterad plus datum är det inte korrekt. Ska stå avslutad. Skärmdump och kanske lägga upp bild? Om du vill.
Jag hade Qliro avbetalning som står fullt utnyttjad (fast står avslutad plus datum) tror jag även fast jag har betalat in och avslutat det. (Vet ej om det ska vara så för att ett lån jag avsluta står det utnyttjad 0 kr och ett annat lån avslutad (fullt utnyttjad)
Så någon annan som vet hur det ska stå?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Det står registrerad senast och ett datum (31/5). Står inte att dessa är avslutade. Har två andra mindre krediter som avslutades i Februari - dessa står dock som avslutade. Kan det vara så att UC inte hunnit med att registrera Credway och Flexkontot som avslutade? Avslutade krediter står med i ett år och är bara synliga för dig, inte för externa långivare.


Står det uppdaterad eller avslutad plus datum?
Om det står uppdaterad plus datum är det inte korrekt. Ska stå avslutad. Skärmdump och kanske lägga upp bild? Om du vill.
Jag hade Qliro avbetalning som står fullt utnyttjad (fast står avslutad plus datum) tror jag även fast jag har betalat in och avslutat det. (Vet ej om det ska vara så för att ett lån jag avsluta står det utnyttjad 0 kr och ett annat lån avslutad (fullt utnyttjad)
Så någon annan som vet hur det ska stå?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Jag avslutade Credway 16/5. Den står kvar på Min UC, och det står att den är uppdaterad 31/5. Något känns inte rätt här.
 

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Allt är uppdaterat förutom oneas lån som jag slutbetalade och spärrade mig på. Ngn som ser samma på sin uc ?
 
L

Lufare

Gäst
Poäng: 0
Konstigt med Credway (Northmill). Står inte alls med, inte ens som avslutat. Helt försvunnit. Löste och avslutade det samma dag som det dök upp på UC förra månaden.
 

Landa

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
123
Poäng
307
Betalat av credway.
Står:beviljad kredit och 30 000 utnyttjat: 0

Ska man försöka få bort det beviljade?
 

Dunkey

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 April 2015
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Jag avslutade Credway 16/5. Den står kvar på Min UC, och det står att den är uppdaterad 31/5. Något känns inte rätt här.

Definitivt. Jag avslutade min credway kredit 2019-04-23. Trots detta rapporterar Northmill (Credway) att jag har en aktiv kredit 2019-04-30 och 2019-05-31 och hittils har de inte haft någon vilja/förmåga att göra rättelse.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp