• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

MsTake

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
21 Januari 2019
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
56
Poäng
157
Och samtidigt som då riskprognosen gått från 17,85 till 4,75 så sänks min score från 483 till 478...? Hur kan risken sjunka samtidigt som scoren blir sämre?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Villbliskuldfri

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
13 Juni 2019
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
39
Poäng
127
På m
Mitt betyg har hoppat från 17,85 till 4,75 inatt... men det står fortfarande 30 april på senast uppdaterade lån.
Hur kan det bli så? Min score ökade dessutom från 15,85 till 17,85 för nån vecka sen när nya inkomstuppgifter kom in i uc. Och nu dippar den igen? Fattar verkligen nada kring hur uc räknar.
Blivit av med en ff (7 kvar varav två försvinner i juli och tre i augusti) och den nyaste har blivit 6 månader. Spelar det verkligen så stor roll?
. På min har ju inget förutom betyget sjunkit något enormt, vågar man söka lån och lita på att bankerna ser det betyget?
 

salamandern

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
9 Mars 2018
Meddelanden
49
Mottagna reaktioner
19
Poäng
52
Mitt betyg gick från 0,43 till 0,55 utan att någonting ändrats... Lånet har inte uppdaterats, enda skillnaden jag kan se är att ett gäng gamla avslutade lån försvunnit ur "arkivet" och att Totalt utnyttjat visar för mars istället för april som den gjorde tidigare.
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
698
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Vet ej, men fick godkänt på att höja mitt lån :) fick ingen bättre UC efter lönen ökade i våras för 2918, kan den hankommit nu?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp