• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Juan

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
4 November 2023
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
12
Poäng
51
Samma här! Dock kommer UC inte se inkomst av tjänst, utan Skatteverket gör om så att man endast ser total "förväringsinkomst". Kommer innebära att banken inte ser ifall du har en trygg anställning eller driver eget företag i att få in pengarna. Lär resultera i kompletteringar konstant.
Nu gick jag in på skatteverket och såg dom hade beslutat att min inkomst blir 497000kr så denna kommer inte visas på uc eller ???
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Från 7ff till 6ff. Betyget gick ner från 14.3 till 11.3, wohoo!

Nyfiken på att se hur betyget påverkas när inkomstuppgiftera uppdateras. Kommer gå från 306K till 420K.

Kommer bli ”tvungen” att söka samlingslån så småningom. Värt att vänta ut en till förfrågan som ryker 16e maj tro? Senaste ff var i början av december så då har det isåfall också gått ett halvår sedan senast.
 

joelberra

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
28 Juli 2023
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
14
Poäng
42
Från 7ff till 6ff. Betyget gick ner från 14.3 till 11.3, wohoo!

Nyfiken på att se hur betyget påverkas när inkomstuppgiftera uppdateras. Kommer gå från 306K till 420K.

Kommer bli ”tvungen” att söka samlingslån så småningom. Värt att vänta ut en till förfrågan som ryker 16e maj tro? Senaste ff var i början av december så då har det isåfall också gått ett halvår sedan senast.
Samma här. Jag är på nivån samlingslån eller KF, så håller tummarna. Glöm inte att det är nya regler kring inkomst i år, Skatteverket har ändrat till total förvärvingsinkomst ist för inkomst av tjänst och kapital.
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
184
Poäng
357
Från 7ff till 6ff. Betyget gick ner från 14.3 till 11.3, wohoo!

Nyfiken på att se hur betyget påverkas när inkomstuppgiftera uppdateras. Kommer gå från 306K till 420K.

Kommer bli ”tvungen” att söka samlingslån så småningom. Värt att vänta ut en till förfrågan som ryker 16e maj tro? Senaste ff var i början av december så då har det isåfall också gått ett halvår sedan senast.
Jag är delvis i samma läge som du, kommer öka min inkomst från 321k till 436k och är också ”tvungen” att söka samlingslån så snart som möjligt. Måste dock vänta till en bit in i juni då jag får slutskattebeskedet då. På den positiva sidan kommer jag ha 0ff då men det negativa är att jag är ganska överbelånad och allt ligger på UC, idag med 1ff, taxerad inkomst på 321k och närmare miljonen i blanco/krediter har jag 1,8 i betyg. Är också nyfiken på vad betyget hamnar på med drygt 100k i inkomstökning och 0ff sen.
 

joelberra

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
28 Juli 2023
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
14
Poäng
42
Jag är delvis i samma läge som du, kommer öka min inkomst från 321k till 436k och är också ”tvungen” att söka samlingslån så snart som möjligt. Måste dock vänta till en bit in i juni då jag får slutskattebeskedet då. På den positiva sidan kommer jag ha 0ff då men det negativa är att jag är ganska överbelånad och allt ligger på UC, idag med 1ff, taxerad inkomst på 321k och närmare miljonen i blanco/krediter har jag 1,8 i betyg. Är också nyfiken på vad betyget hamnar på med drygt 100k i inkomstökning och 0ff sen.
Hmm, lista alla dina förutsättningar med underskott etc så ska jag försöka ge en gissning på betyg.

Jag hamnar om 12 dagar med detta:

Inkomst 2022: 233k
Underskott: 67k
350K totalt, 2 blanco på 200k och 3 krediter på 150k, 3 ff (nästa går ut 20 april) och 5.7%

Inkomst 2023: 505k (ökning med 150%)
Underskott: 142k
350k totalt, 2 blanco på 200k och 3 krediter på 150k med 2 ff.

Jag förutsätter och hoppas på ett betyg under 2% med 70% belåning och 2 ff. Sen har jag det utanför UC som antingen löses, eller skickar mig i Kronofogden. I vilket fall som helst har jag accepterat utfallet, jag har jobbat varje dag senaste 12 månaderna utan en enda ledig dag, inte ens semester. Tre jobb och 7 dagar i veckan, ofta med 7h dygnsvila. Aldrig mer.

Löser det sig inte börjar jag studera igen med CSN som KF inte kan ta och tar ett extrajobb som de inte kan utmäta, sen byter jag land om 3 år.
 

Mimmy

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
14 Oktober 2022
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
När inkomstuppgifterna för 2024 kommer att uppdateras i min kreditupplysning?
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
400
Mottagna reaktioner
65
Poäng
207
Från 7ff till 6ff. Betyget gick ner från 14.3 till 11.3, wohoo!

Nyfiken på att se hur betyget påverkas när inkomstuppgiftera uppdateras. Kommer gå från 306K till 420K.

Kommer bli ”tvungen” att söka samlingslån så småningom. Värt att vänta ut en till förfrågan som ryker 16e maj tro? Senaste ff var i början av december så då har det isåfall också gått ett halvår sedan senast.
Undrar om det funkar så att när en ff försvinner så minskar uc med 3% i ditt fall undrar om det är så för alla
Eller har du minskat lånen avsevärt mycket eller är det endast en ff som försvunnit
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp