• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
261
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Hur vet man nu efter deras ändring att betyget uppdaterats? Lånen stod nytt datum på både 13:e, 14:e och 15:e. Gissar att betyget inte ändrats denna månad - men finns ngn datummärkning ngnstans för att se det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
184
Poäng
357
Flera av mina krediter har uppdaterats flera gånger på UC under november, bl.a Fairlo (senast uppdaterat 2023-11-17) och Santander (2023-11-11). Lånen har däremot uppdateringsdatum vid månadsskiftet, förutom Noba som är senast uppdaterat 2023-11-15. Är detta nåt nytt, att dom verkar rapportera löpande? Jag har inte gjort några extra inbetalningar eller nån aktivitet runt krediterna..
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Flera av mina krediter har uppdaterats flera gånger på UC under november, bl.a Fairlo (senast uppdaterat 2023-11-17) och Santander (2023-11-11). Lånen har däremot uppdateringsdatum vid månadsskiftet, förutom Noba som är senast uppdaterat 2023-11-15. Är detta nåt nytt, att dom verkar rapportera löpande? Jag har inte gjort några extra inbetalningar eller nån aktivitet runt krediterna..
Som jag har förstått det har UC sedan förra månaden löpande börjat uppdatera inrapporterade lån och krediter under månaden(dina låneförmedlare minus Noba rapporterar säkert bara in en gång per månad). Däremot så uppdateras UCs betyg/score fortfarande bara en gång per månad och återspeglar alltså inte till 100 procent din totala lånesitation (förutom den dag just månadens betyg baseras på förstås :) .
 

SpelTorsk03

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 November 2023
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Ser man något mer på minuc än det som visas på kopiorna man får när man ansökt om lån via uc?
Har testat kreddy men mina lån syns inte där (lumify, binly & vivus)
Vet inte om de kommer dyka upp senare då jag tog lånen ganska nyligen eller om de inte syns pga att de blev godkända via creditsafe?
Skulle vilja ha en överblick på alla mina lån, men känns onödigt att betala om de inte syns där heller…
Är det någon som vet vilka sorters lån som borde synas på minuc respektive kreddy?
Dessutom så känns det som att mitt kreditbetyg på kreddy inte är särskilt tillförlitligt då jag fått 0,4/mycket bra, trots att min riskprognos är 32,24% enligt uc. Men den kanske inte hunnit uppdateras, någon som vet?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 776
Mottagna reaktioner
2 692
Poäng
1 677
Ser man något mer på minuc än det som visas på kopiorna man får när man ansökt om lån via uc?
Har testat kreddy men mina lån syns inte där (lumify, binly & vivus)
Vet inte om de kommer dyka upp senare då jag tog lånen ganska nyligen eller om de inte syns pga att de blev godkända via creditsafe?
Skulle vilja ha en överblick på alla mina lån, men känns onödigt att betala om de inte syns där heller…
Är det någon som vet vilka sorters lån som borde synas på minuc respektive kreddy?
Dessutom så känns det som att mitt kreditbetyg på kreddy inte är särskilt tillförlitligt då jag fått 0,4/mycket bra, trots att min riskprognos är 32,24% enligt uc. Men den kanske inte hunnit uppdateras, någon som vet?
De kommer visa samma lån på min UC som på Kreddy, lån som tas via creditsafe rapporteras inte till UC och du kommer inte se dom på någon av ställena. Kreddy ligger i regel några dagar efter min uc, på uppdatering av betyg osv.
 

SpelTorsk03

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 November 2023
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
De kommer visa samma lån på min UC som på Kreddy, lån som tas via creditsafe rapporteras inte till UC och du kommer inte se dom på någon av ställena. Kreddy ligger i regel några dagar efter min uc, på uppdatering av betyg osv.
Okej, tack så mycket för svar! Då behöver jag inte spendera pengar på minuc iaf…
Du råkar inte veta om det finns någon liknande app där man även kan se lån från creditsafe?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp