• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Tjena,
När 2 ff försvinner uppdateras betyget direkt eller dröjer det lite?
 

Mml

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
26 Augusti 2022
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
7
Poäng
52
Hur mycket tror ni att UC betyget kan ändras när ny inkomst som är 120000 kr högre i år registreras ? Ligger på 5,3 hos UC idag.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Ingen som vet något som jag skrev ovan? 2 förfrågningar försvann och har 7 nu. Uppdateras betyg direkt när ff försvinner eller hur funkar det?
 

Jim96

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
4 Maj 2022
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
62
Poäng
187
Hur mycket tror ni att UC betyget kan ändras när ny inkomst som är 120000 kr högre i år registreras ? Ligger på 5,3 hos UC idag.
Svårt att säga eftersom du kan hamna i ny grupp när inkomsten ändras.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Ingen som vet något som jag skrev ovan? 2 förfrågningar försvann och har 7 nu. Uppdateras betyg direkt när ff försvinner eller hur funkar det?
Betyget uppdateras direkt, däremot brukar inte betyget röra sig speciellt mycket förens förfrågningarna är nere på 4-5 st.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Betyget uppdateras direkt, däremot brukar inte betyget röra sig speciellt mycket förens förfrågningarna är nere på 4-5 st.
Konstigt.. tidigare har betyget uppdaterats när jag gått ner ifrån 12 till 10 och sedan till 9 och nu när jag är nere på 7 ingen ändring än.. men kanske uppdateras nu när jag tar bort mina krediter och får högre inkomst.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Konstigt.. tidigare har betyget uppdaterats när jag gått ner ifrån 12 till 10 och sedan till 9 och nu när jag är nere på 7 ingen ändring än.. men kanske uppdateras nu när jag tar bort mina krediter och får högre inkomst.
Det hände ingenting när jag hade 4 st kvar.
Det uppdaterades dagen efter, sämre, när 1-2 ff registrerade :facejoy:

Stor förändring ja när krediter är borta.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Det hände ingenting när jag hade 4 st kvar.
Det uppdaterades dagen efter, sämre, när 1-2 ff registrerade :facejoy:

Stor förändring ja när krediter är borta.
Så då ska jag alltså vänta tills 10 augusti för att hamna på 3 förfrågningar kvar och alla krediter kommer vara borta och jag kommer förmodligen hamna på under 700k i blanco. Kan man fortfarande få erbjudande på 7 ff? Ska självklart avsluta krediterna och vänta tills det uppdateras samt vänta tills nya inkomst uppdateras också innan
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Så då ska jag alltså vänta tills 10 augusti för att hamna på 3 förfrågningar kvar och alla krediter kommer vara borta och jag kommer förmodligen hamna på under 700k i blanco. Kan man fortfarande få erbjudande på 7 ff? Ska självklart avsluta krediterna och vänta tills det uppdateras samt vänta tills nya inkomst uppdateras också innan
Jag fick 400k från Remember med mer än 7 ff, en gammal anmärkning, UC ca 9 om jag minns, men:

ca 200k blanco, bra inkomst.
Det handlar inte alltid om kreditvärdigheten. Jag vill inte ge dig stora förhoppningar eller vara negativ heller. Faktan är att du har väldigt mycket i blanco. Jo, det går med lösenkrav så jag håller tummarna.
Annars så jag har slutat tänka mkt på UC, flytta blanco mm. Mitt mål är enkelt: hitta andra resurser för att betala av, bli skuldfri.
Visst är det skönt när man samlar skit smålån men man ska vara försiktig med att ta nya blanco för att lösa gamla blanco. Ibland förlorar man även om du sänker månadskostnaderna.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp