• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Skrivit detta lite längre bak men verkar som det missats. Skulle uppskatta lite hjälp.


Hej,
Jag tänkte ansöka om ett samlingslån inom kort.
Förutsättningar ser ut:

Blanco 715k kommer att betala räkningar nu så kommer minska till säg kanske 706k
Nya inkomst uppdateras snart hoppas jag och då har jag 535k ifrån 407k.
Krediter 58k som jag kommer lösa nu med skatteåterbäring som jag får så säg 0 krediter och 7 ff. Tror ni jag får någon napp?
13,2% uc betyg och 2 ff försvinner nu 23 maj så lär minskas lite till och tänker när nya uppdatering för inkomsten så lär betyget bli lite bättre. All tips mottages!
Tack!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
638
Mottagna reaktioner
281
Poäng
447
Skrivit detta lite längre bak men verkar som det missats. Skulle uppskatta lite hjälp.


Hej,
Jag tänkte ansöka om ett samlingslån inom kort.
Förutsättningar ser ut:

Blanco 715k kommer att betala räkningar nu så kommer minska till säg kanske 706k
Nya inkomst uppdateras snart hoppas jag och då har jag 535k ifrån 407k.
Krediter 58k som jag kommer lösa nu med skatteåterbäring som jag får så säg 0 krediter och 7 ff. Tror ni jag får någon napp?
13,2% uc betyg och 2 ff försvinner nu 23 maj så lär minskas lite till och tänker när nya uppdatering för inkomsten så lär betyget bli lite bättre. All tips mottages!
Tack!
Du har väldigt hög uc-betyg hur mycket är du belånad? Om du löser krediten kommer det gå ner något..har du Fairlo som snart börjar rapportera?
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Du har väldigt hög uc-betyg hur mycket är du belånad? Om du löser krediten kommer det gå ner något..har du Fairlo som snart börjar rapportera?
13.2% den 23 maj försvinner 2 ff och då landar jag på 7 ff och min årsinkomst har ej uppdaterat än går ifrån 407k till 535k. Borde väl bli bra betyg? Blanco 707k har fairlo men kommer lösa hela.
 

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
638
Mottagna reaktioner
281
Poäng
447
13.2% den 23 maj försvinner 2 ff och då landar jag på 7 ff och min årsinkomst har ej uppdaterat än går ifrån 407k till 535k. Borde väl bli bra betyg? Blanco 707k har fairlo men kommer lösa hela.
Ff påverkar inte så mycket och inkomst tror jag med gör viss skillnad men inte så mycket och så länge du inte kommer ner till betyg ca 6 kommer du tyvärr inte få några erbjudande med bra ränta :oops:
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Ff påverkar inte så mycket och inkomst tror jag med gör viss skillnad men inte så mycket och så länge du inte kommer ner till betyg ca 6 kommer du tyvärr inte få några erbjudande med bra ränta :oops:
Jag bryr mig inte så jätte mycket om ränta just nu. Vill bara samla lite lån. Tror du inte jag har en chans att samla? Sett flera som har över 700k i blanco som fått samlat lån.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Är ju som sagt inte överbelånad med en årsinkomst på 535k och blanco 706k.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Du kommer få erbjudanden tror jag men inte bra ränta men om inte det är det viktiga så :)
Just nu är det inte så viktigt. Tänker samla sedan fina till betyget för att sedan spara undan lite pengar och sedan få bort det om det nu händer att räntan blir hög.
 

Dvx06

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
24 Mars 2022
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
23
Poäng
112
Min uc gick upp från 9.7 till 25% ! Trots att jag löste mitt billån förra månaden

jävla bajs system!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp