• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nja du har delvis rätt Lasseman, men vid samlingslån så kollar man andra parametrar. En vän fick på Nordea i sommras ett större samlinglån när han hade 2,5 x årsinkomsten med mindre bra betyg.
Om kalkylen inte går ihop så blir det inget lån.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Henke054

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
394
Mottagna reaktioner
75
Poäng
227
Om kalkylen inte går ihop så blir det inget lån.
Precis men du hade delvis fel i sakfrågan. Viktigt att skilja på lån och samlingslån. I den kalkylen tas hänsyn till olika parametrar i kalkylen. Viktigt att du som moderator håller bra nivå kvalitetsmässigt i inläggen. Många som svarar med felaktigheter här. Allt gott.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
374
Poäng
497
Nja du har delvis rätt Lasseman, men vid samlingslån så kollar man andra parametrar. En vän fick på Nordea i sommras ett större samlinglån när han hade 2,5 x årsinkomsten med mindre bra betyg.
Stämmer inte alls.
Kan använda min vän som referens.
Han hade 620k i blanco och årsinkomst 300k. 0 ffr och fick inga erbjudanden alls på Lendo och då valdes samla lån på 300k.
Så enda sättet att få samlings lån i såna situationer är att gå till sin personliga bank. Men att det kollas andra parametrar är delvis fel också.
Kort och gott så görs det en kalkyl innan dom ens räknar på det då dom bas summa i KALP som måste hålla.
@Lasseman har rätt.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 911
Poäng
1 247
Stämmer inte alls.
Kan använda min vän som referens.
Han hade 620k i blanco och årsinkomst 300k. 0 ffr och fick inga erbjudanden alls på Lendo och då valdes samla lån på 300k.
Så enda sättet att få samlings lån i såna situationer är att gå till sin personliga bank. Men att det kollas andra parametrar är delvis fel också.
Kort och gott så görs det en kalkyl innan dom ens räknar på det då dom bas summa i KALP som måste hålla.
@Lasseman har rätt.
Bara att du har ett exempel som passar in betyder inte att Henke har fel. Jag fick samlingslån med samma förutsättningar. Det är helhetsbilden som måste stämma.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
374
Poäng
497
Bara att du har ett exempel som passar in betyder inte att Henke har fel. Jag fick samlingslån med samma förutsättningar. Det är helhetsbilden som måste stämma.
....Och sen finns det banker som beviljar lån som inte skulle gjort det och får sanktioner på 50 miljoner i bristande kontroller.... :)
I Juli fick ju en bank anmärkningar och sanktionsavgifter på 50 miljoner.
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Jag har betyg 2,3 , lån över 2×årsinkomst, underskott 95000,6ff-fahttar inte hur kan jag ha ett så bra betyg med tanke på såna usla förutsättningar
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Idag fyllde min senaste ff 3 månader och mitt betyg gick från 0.8 -> 0.7%. Har 2 ff. Den för 3 månader sedan var ett samlingslån så inga nya pengar/ökad skuldsättning. När jag tog den hade jag 1 ff och 0.6%, betyget blev direkt 1% och efter 45 dagar 0.8% och nu alltså 0.7%
 

Spontan

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 December 2017
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
44
Poäng
147
Hej
Jag hade 1,8 i uc betyg igår idag försvann min sista anmärkning och betyget steg till 7% … enligt min uc. På appen Kreddy ligger det fortfarande kvar på 1,8 . Någon som varit med om samma? hur är det möjligt att det ska stiga då?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Hej
Jag hade 1,8 i uc betyg igår idag försvann min sista anmärkning och betyget steg till 7% … enligt min uc. På appen Kreddy ligger det fortfarande kvar på 1,8 . Någon som varit med om samma? hur är det möjligt att det ska stiga då?
Kreddys uppdatering ligger oftast lite efter om man jämför med min uc.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp