• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

minibanken.se - Upp till 3000 kr

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
skumt

ja om det är som det skrivs att det ska avbetalas varje vecka så är ju sannolikheten väldigt liten att folk kan infria det för vem har lön varje vecka och startar man ett smslån så vet man till vilka man vänder sig. problem problem problem. inte alltid men oftast. är man seriös så har man god kreditgivning och detta tycker jag luktar skumt.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
ja om det är som det skrivs att det ska avbetalas varje vecka så är ju sannolikheten väldigt liten att folk kan infria det för vem har lön varje vecka och startar man ett smslån så vet man till vilka man vänder sig. problem problem problem. inte alltid men oftast. är man seriös så har man god kreditgivning och detta tycker jag luktar skumt.

I deras villkor står det avbetalning per månad. Konstigt detta med per vecka.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
skumt

Ja, det visar ju bara på att dem inte riktigt vet vad dem håller på med! Många smsaktörer är jättesnabba med att hota med Kronofogden. Det är liksom deras affärsidé trots att kundgruppen som tar dessa oftast redan sitter i smeten hos KF och inte ens har ett pytteutrymme för löneutmätning. Tacka vet jag Axcept, 38:an, trelax, meddelandelån och det finns säkert flera som ser på kundens situation och istället för att "kväva" ändå går med på en uppgörelse med månadsbetalning på kanske 300-500 kr.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
jag har lånat där en gång och ansökt igen och fick svar och lån igen
 

hejsanhoppsan

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
31 Oktober 2011
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hmm när man ansöker om.koden får man tillbaka meddelande att det är felaktigt . Hur ska man egentligen skriva och till vilket nr?
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Någon som vet vad som hänt med minibanken,hemsidan borta sen ett tag
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp