• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min ansökan och förutsättningar

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Nu med uppdaterad inkomst har jag sökt ett samlingslån genom Lendo på 300 000. Har 0,4% i betyg på UC, årsinkomst på 430 000 (angav dock bara 29 000 i månadsinkomst), har ett par outnyttjade krediter. Sökte framförallt för att få ned månadskostnad då jag ska studera till hösten.

Hittills bästa förslag genom Wasa kredit med en ränta på 4,32%, inga lösenkrav och inga kompletteringar. Månadskostnad 2212 kr, lånetid 15 år. Måste ta reda på lite fakta om WK men är det någon som har erfarenhet? Blir ju dyrt med tanke på återbetalningstiden, men räntan får jag anse vara bra. Förhoppningsvis kommer jag att kunna amortera extra när tillfälle ges.

Jag har även ansökt om ett kreditkort på Bank Norwegian, blev beviljad 15 000 kr.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Edit: Wasa kredit ville ha en fullmakt att lösa mina lån innan jag fick signera skuldbrevet. Det gör inte mig något, men å andra sidan så kan det väl vara bra att det står på Lendos sida att det är lösenkrav?
 

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Inte för att jag har fått någon respons från någon här, men pengarna utöver det som skulle lösas fanns på mitt konto nu i kväll. På den andra långivaren är inte skulden nollad, men uppdateras säkert på måndag! Signerade alltså min fullmakt och lånebrev igår, så hyfsat snabb handläggning! Efter 2 års kämpande har jag gått från 15% i ränta till 3,99% i ränta och jag känner mig rätt nöjd nu.
 

Revlon

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2020
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
40
Poäng
137
Hur mycket totala lån hade du när du sökte :)
 

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Drygt 270 000 och en telefon på typ 10 000.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Grattis! Om man har lägre lån än årsinkomsten så kan man få en så bra ränta som du fick. Själv har jag 0,49 i betyg men är mkt högre belånad än min årsinkomst.
 

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Grattis! Om man har lägre lån än årsinkomsten så kan man få en så bra ränta som du fick. Själv har jag 0,49 i betyg men är mkt högre belånad än min årsinkomst.

Jag vill ju bara betala av allt som går, även om jag inte har så ”mycket” lån (tolkningsfråga) så har det ju ändå ställt till det med bolån som ensamstående. Kalkylen har inte gått ihop och jag har inte kunnat spara i den omfattningen för kontantinsats. Känner dock att det är på rätt väg och nu blir det 2000 kr mindre i månaden att betala. Jag är duktig på att amortera extra, och har en liten liten buffert som backup till bilen till exempel.
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Hur många bud fick du?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp