• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Maria N's väg mot att bli skuldfri

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
Tråkigt. Oavsett så har du ju något att jobba emot och kan på något sätt se ett ljus i tunneln.


Vi kämpar, kämpar och snart är vi klara :)
Ja, det var det jag misstänkte att svaret skulle bli. Men, jag betalar av de 50 till sommaren och så får vi se vad dem säger då.

Vi får fortsätta att kämpa, en dag blir allt bra igen. Hur går det för dig?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
Ajdå, så skulder som är 1,5 år gamla är ”nya”.
Bådar inte gott för egen del.

Läst tråden och du gör ett fantastiskt jobb!
Du får försöka igen och förhoppningsvis godkänner dom då.
Ja, dem var tydligen för nya. Det som ändå var bra var att de skrev exakt vilka skulder det gällde.

Tack snälla för peppen!
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
Verkligen tråkigt, som jag sagt tidigare så verkar allt vara beroende på handläggare.
Jag hade lån som var några månader gamla.
Lån som jag betalat andra lån med samt betalat av privat skuld. Fick redovisa detta och sen var det inte något problem med det.
Det verkar vara ett lotteri ja. Det är riktigt dåligt, det borde vara samma för alla. Men jag slänger iväg en ansökan direkt. De har ju en sån bedrövligt lång väntetid så lagom tills när de ska ge mig inledande igen så har det ju gått 5-6 månader och de nya skulderna är avklarade.

Synd bara att sluta på det extra jobbet jag har. Trivs bra där. Men pengar måste in.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Ja, det var det jag misstänkte att svaret skulle bli. Men, jag betalar av de 50 till sommaren och så får vi se vad dem säger då.

Vi får fortsätta att kämpa, en dag blir allt bra igen. Hur går det för dig?
Verkligen..
Handläggare bör återkomma i början på Januari. Nu har det gått 8 veckor sedan jag fick inledande.

Hur lång tid tog det från dig från inledande till beslut?


Mitt kan ju bli avslag pga sambon börjar jobba och jag kan betala 0kr förvarnade min handläggare mig om, tråkigt att hennes val att plugga ska påverka min skuldsanering.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
Verkligen..
Handläggare bör återkomma i början på Januari. Nu har det gått 8 veckor sedan jag fick inledande.

Hur lång tid tog det från dig från inledande till beslut?


Mitt kan ju bli avslag pga sambon börjar jobba och jag kan betala 0kr förvarnade min handläggare mig om, tråkigt att hennes val att plugga ska påverka min skuldsanering.
Jag fick inledande 25/10 och avslag igår. Det är 9 veckor + några dagar. Bedrövligt att man ska vänta så länge.
Då bör du få svar kommande vecka då kanske?

Inte klokt om man det ska bli avslag pga sambo. Fan ska man behöva separera för att få en skuldsanering? Det förlorar ju exakt alla parter på.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Jag fick inledande 25/10 och avslag igår. Det är 9 veckor + några dagar. Bedrövligt att man ska vänta så länge.
Då bör du få svar kommande vecka då kanske?

Inte klokt om man det ska bli avslag pga sambo. Fan ska man behöva separera för att få en skuldsanering? Det förlorar ju exakt alla parter på.
Menade att sambon skulle börja plugga och inte jobba.. Därav 0kr, men faktum kvarstår som du säger att det är sjukt att vi skulle gynnas av att separera.

Jag påtalade även för min handläggare (ADHD unge som man är så kan man inte hålla käften)

Att om det faller på detta så tjänar ju jag på att ta en egen lägenhet 3a, skriva ungarna på enbart mig, och sen hyra ut den svart och söka skuldsanering och fortfarande bo med sambon, för då skulle alla parametrar se jättebra ut.

Hon svarade då faktiskt att: "Jag håller med dig om att det verkar konstigt och så ska det ju inte vara att man då tjänar på att vara särbos" Men återstår att se..
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Vad hade du för total skuld när du fick inledande? Skickade du med något personligt brev när du ansökte om skusan och vad skrev du där?

Kämpa på!
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Vad hade du för total skuld när du fick inledande? Skickade du med något personligt brev när du ansökte om skusan och vad skrev du där?

Kämpa på!
Jag skickade endast med en liten redogörelse om vad som hänt och hur under ihop med budget/skuldrådgivare i ansökan där man kunde fylla i "redogörelse" Det får väl plats ungefär 7-8 meningar där men förklarade att jag tagit lån för att finansiera spel om pengar sedan 2018 men att jag slutade spela början 2021 och att mina sista lån 2022 tog jag för att släcka andra lån då jag inte vågade berätta för sambo hur det såg ut och hade panik. Därefter slutade jag betala (Maj 2022) samt att jag nu går hos psykolog 1ggr/vecka och självhjälpsmöten regelbundet 1ggr/vecka.

Min skuldrådgivare tyckte att jag ABSOLUT INTE skulle skicka med 2st A4-sidor som jag först tänkte. Han sa att ingen läser skiten ändå
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag fick inledande 25/10 och avslag igår. Det är 9 veckor + några dagar. Bedrövligt att man ska vänta så länge.
Då bör du få svar kommande vecka då kanske?

Inte klokt om man det ska bli avslag pga sambo. Fan ska man behöva separera för att få en skuldsanering? Det förlorar ju exakt alla parter på.
Var det bara pga ny skuld el något annat också som stod som motivering till avslaget ?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Varför måste du sluta på ditt extrajobb som du trivs med?
Tråkigt med avslag men bara fortsätta kämpa.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp