• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lurad eller god samarit?

Jannebanan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Juli 2013
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Jag var och handlade på ica idag, och när jag var utanför affären så träffade jag på en mörk man från mellanöstern. Han sade till mig att hans son var sjuk och att han hade glömt sin plånbok hemma och därför inte hade leg med sig.

I handen hade han en bunte med pengar och frågade mig om jag inte kunde gå in i affären och köpa flytande alvedon till hans son.

Dum som jag är så gick jag in och betalade, och gav honom resten av pengarna och alvedonet, varpå han snabbt försvann från platsen.

Nu så här i efterhand känner jag mig korkad att jag gick med på det för jag vet att det var något lurt med det men kan inte sätta fingret på det, så frågar er i forumet om ni vet om vad det kan röra sig om.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Belinda80

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Jag tänker direkt på förfalskade sedlar , men hur mycket fick du i handen för att köpa Alvedon? :)
 

Jannebanan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Juli 2013
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
500... och jag tänkte också på förfalskade sedlar :(((((( gaah
 

1508

V.I.P
Poäng: 122
Blev medlem
26 Maj 2013
Meddelanden
824
Mottagna reaktioner
35
Poäng
122
Vart bor du att man behöver leg. för Alvedon ? Ha,ha
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har aldrig behövt visa leg. för att köpa Alvedon i någon form varken tablett eller flytande.
 

1508

V.I.P
Poäng: 122
Blev medlem
26 Maj 2013
Meddelanden
824
Mottagna reaktioner
35
Poäng
122
Kanske i hans sin byn fixa de något med Alvedon vad vi inte vet om ! Kan du tala om vad ni gör med Alvedon :) !!!! Tillfälligt har jag Alvedon hemma.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har du tänkt göra något åt saken? Vet affären att det var du som handlade för den ev. falska sedeln?
 

Jannebanan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Juli 2013
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Har du tänkt göra något åt saken? Vet affären att det var du som handlade för den ev. falska sedeln?


Jag mailade dem direkt när jag kom hem, kommer väl antagligen få svar på måndag eftersom den typen av mailadresser sällan kollas på helger.

Men detta skedde kl 21.20 så jag hoppas dem kan identifiera honom på kameran när han var inne i butiken och hoppas också att dem har kameror utanför affären med
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp