• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lumify inkasso

Rangger

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
156
Mottagna reaktioner
32
Poäng
146
Jag fick det igår. Sen stod det att jag hade till 17/2 på mig att betala två fakturor. I mejlet står det att ärendet förbereds för överlämning till kronofogden.

Men i det bifogade brevet gällande uppsägningen så står det att kreditsumman förfallit till omedelbar betalning och att ärendet kan komma att överlämnas till kronofogden. Jag tycker dom känns oklara och kundtjänst är också oklara. Detta gäller Credifi.
Credifi och lumufy är samma typ av bolag, Båda väldigt oklara, Hotar med KF, men dom tjänar inget på att skicka till KF direkt, dom får pengarna snabbare om dom skickar till ett Inkasso bolag innan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

chili

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
26 Maj 2024
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
9
Poäng
41
Det här fick jag från credifi igår. Är 62 dagar sen, kollade sidan och ändå har de bakat in nästa månads faktura som jag måste betala i klumpsumma nu..?.. När det kommer in till Kf, blir det utmätning på stört eller tar det ett tag för jag har typ 10 lån som kommer hamna där.
 

Bilagor

  • Screenshot_20240727_162523_Outlook.jpg
    Screenshot_20240727_162523_Outlook.jpg
    416.5 KB · Visningar: 14

Mimmy

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
14 Oktober 2022
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Går det att häva spärr hos Lumify (Credifi) eller är det permanent?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp