• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

LEA BANK

Merksh

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Hej,

Undrar om någon provat LEA BANK? Hittar ingen tråd om dessa.

Tar givetvis UC likt övriga aktörer med större belopp men undrar lite om hur de är i sin kreditgivning (svåra?). Ser ut att vara en Norsk alktör.

erfarenheter?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Jag hade en helt okej erfarenhet av LeaBank. Gick relativt snabbt och de betalade ut hela summan till konto trots att jag valde att samla lån. Fick erbjudande på 250K genom Zmarta eller om det var Lendo förra hösten.

De kräver att man tar ett samtal för kontrollfrågor med dom men i mitt fall frågade de endast om personnummer, adress och dylikt för att säkerställa att det är rätt person, sen var det klart.

Faktura kommer med brev. Jag ställde om till Autogiro men fick då ändå hem en faktura med överstryket "BETALAS MED FAKTURA" först. Nu mera får jag ett mail varje månad där man lär klicka på en länk för att se sin faktura, annars skickas den på posten. Trots att autogiro är ifyllt, lite märkligt.

Dålig ränta men hade inte bästa förutsättningar. Sen har de givetvis likt många andra banker höjt räntan under året.. Började med 14.97% och ligger nu på 17.1% nominell. Om jag minns rätt hade jag nog 7-8ff, 11% UC och 2x belånad gentemot inkomsten innan lånet togs.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Har bara bra saker att säga om Lea.
Efaktura, bra att extra amortera utan frågor.
Inte alls höjt räntan i samma tempo som andra aktörer.
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
118
Poäng
297
Tänker liva upp tråden med min erfarenhet. Blev positivt överraskad.

Sökte samlingslån via Lendo och valde Lea Bank (efter att mitt första val Collector nekade i efterhand). Fick signeringslänken senare samma dag, en onsdag, som jag signerade. Blev uppringd av Lea Bank torsdag för att besvara kontrollfrågor om namn, personnummer, adress, syfte. Hon sa att pengarna betalas ut nu och att jag får dom ”nästa vecka”. Dom kom in på kontot fredagen, dvs dagen efter samtalet.

Sökte 100k
Fick 9 erbjudanden med ränta mellan 11-16%
Är belånad ca 1x min årsinkomst
Uc 3,3
2 ff

Läste om att fakturan kommer med posten men idag fick jag e-faktura där det står att det dras med autogiro. :tummen:
Effektiv ränta 13% men det är lånet hjälpte mig ändå att ha över minst 6k varje månad.
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Tänker liva upp tråden med min erfarenhet. Blev positivt överraskad.

Sökte samlingslån via Lendo och valde Lea Bank (efter att mitt första val Collector nekade i efterhand). Fick signeringslänken senare samma dag, en onsdag, som jag signerade. Blev uppringd av Lea Bank torsdag för att besvara kontrollfrågor om namn, personnummer, adress, syfte. Hon sa att pengarna betalas ut nu och att jag får dom ”nästa vecka”. Dom kom in på kontot fredagen, dvs dagen efter samtalet.

Sökte 100k
Fick 9 erbjudanden med ränta mellan 11-16%
Är belånad ca 1x min årsinkomst
Uc 3,3
2 ff

Läste om att fakturan kommer med posten men idag fick jag e-faktura där det står att det dras med autogiro. :tummen:
Effektiv ränta 13% men det är lånet hjälpte mig ändå att ha över minst 6k varje månad.
Varför nekade Collector?
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
328
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Jag ha dålig erfarenhet då de erbjöd genom Lendo 120 000 och efter flera dagar nekade de. Hade 0.7 i Uc inkomst 750 000 . Efter att de nekade tog jag SEB som erbjöd 180 000 med ränta 6.65 % . Så för min del var jag glad att de nekade men falska erbjudande gillar inte någon.
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Jag ha dålig erfarenhet då de erbjöd genom Lendo 120 000 och efter flera dagar nekade de. Hade 0.7 i Uc inkomst 750 000 . Efter att de nekade tog jag SEB som erbjöd 180 000 med ränta 6.65 % . Så för min del var jag glad att de nekade men falska erbjudande gillar inte någon.
Varför nekade de?
 

Perrrr

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
18 Februari 2023
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Jag har bra erfarenhet av Lea, proffesionella precis som en kan förvänta sig!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp