• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Löneutmätning när ?

Abramo

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
30 Oktober 2023
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej. Jag fick inkomst att redovisa den 23 april och den skickade jag in 2 maj. Samma dag fick jag beslut om löneutmätning, de var jäkligt snabba. Så min utmätning kommer börja nu i slutet på maj
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Abramo

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
30 Oktober 2023
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Oj vad snabba dem var, om utmätning börjar i slutet maj, så drar dem pengarna från juni lön eller?
Tack för svar
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Det stämmer nog. Blir nog utmätning nästa lön
Hoppas mitt tar samma tid ungefär , fick ju första delgivning april så tar de samma tid som för dig så blir de augusti eller september.
Men jag har väl säkert otur så de startar nästa månad :p
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Hej!
Var ju ett par som ville jag skulle uppdatera hur processen går för mig . Har nu fått skuld att betala på ett ärende
@Lasseman , sista betaldag på denna är 15 juni , visst bör jag väl behålla junilönen då också ? Även om inkomstredogörelse kommer också under närmsta dagarna ? (Vill minnas jag läste om någon som fick dessa papper innan sista dag att betala hade passerat på skulden )
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 946
Mottagna reaktioner
13 596
Poäng
10 387
Juni klarar sig
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Har nu fått papper för inkomstredovisning , hade hoppats på att få behålla en till lön men det är vad det är .

hur mkt kan man nu räkna med att skulderna kommer öka varje månad på ca 2 miljoner i lån, antar typ allt man betalar in går till räntor men de vore mentalt lite jobbigt om skulderna ökar massor hela tiden istället för att minska :p (Kanske skulle starta en ny tråd för den frågan )
Spelar väl kanske mindre roll oavsett .. enda lösning och mål nu är skuldsanering på sikt .
 

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
Har nu fått papper för inkomstredovisning , hade hoppats på att få behålla en till lön men det är vad det är .

hur mkt kan man nu räkna med att skulderna kommer öka varje månad på ca 2 miljoner i lån, antar typ allt man betalar in går till räntor men de vore mentalt lite jobbigt om skulderna ökar massor hela tiden istället för att minska :p (Kanske skulle starta en ny tråd för den frågan )
Spelar väl kanske mindre roll oavsett .. enda lösning och mål nu är skuldsanering på sikt .
Svårt att ge ett generellt svar. En del blir inte av med skulden pga avgifter och höga räntor. vissa verkar får minskat skuld. Allt beror lånen och hur stor betalningsförmåga samt skulden är.
Det som är bra är att förutsättningarna för skuldsanering ökar om man har haft löneutmätningen i något år och skulden inte minskat något nämnvärt. Viktigaste är att man inte får nya skulder/spelar/spekulerar på börsen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp