• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Löneutmätning när ?

Peter73

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
31 Mars 2024
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Har nu fått papper för inkomstredovisning , hade hoppats på att få behålla en till lön men det är vad det är .

hur mkt kan man nu räkna med att skulderna kommer öka varje månad på ca 2 miljoner i lån, antar typ allt man betalar in går till räntor men de vore mentalt lite jobbigt om skulderna ökar massor hela tiden istället för att minska :p (Kanske skulle starta en ny tråd för den frågan )
Spelar väl kanske mindre roll oavsett .. enda lösning och mål nu är skuldsanering på sikt .
Hej!
Min sambo har haft utmätning några månader nu hon betalar ca 13 varje månad och skulden ökar med ca 6-7 tusen varje månad skulden är nånstans mellan 400-450tkr.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Fick hem papper om utmätningsbeslut ”följande konto har utmätts” och dom drog några tusenlappar (hade hunnit föra över en större del till en privatperson ja e skyldig)
Men de gick snabbare än jag trodde att dom börjar kolla kontona .

@Lasseman behöver jag va orolig för hembesök nu också ? Bor i hyresrätt , äger inget fordon . . Dock vill jag inte att dom tar mitt kära playstation haha :p enda nöje ja lär ha kommande år ;)
Verkar va lite olika svar i forumet om man får besked först att dom ska komma ? Men det kanske inte finns något solklart svar på de.
 

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
Fick hem papper om utmätningsbeslut ”följande konto har utmätts” och dom drog några tusenlappar (hade hunnit föra över en större del till en privatperson ja e skyldig)
Men de gick snabbare än jag trodde att dom börjar kolla kontona .

@Lasseman behöver jag va orolig för hembesök nu också ? Bor i hyresrätt , äger inget fordon . . Dock vill jag inte att dom tar mitt kära playstation haha :p enda nöje ja lär ha kommande år ;)
Verkar va lite olika svar i forumet om man får besked först att dom ska komma ? Men det kanske inte finns något solklart svar på de.
Vi har också fått denna. Har inte fått någon hembesök då tror det är lugnt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fick hem papper om utmätningsbeslut ”följande konto har utmätts” och dom drog några tusenlappar (hade hunnit föra över en större del till en privatperson ja e skyldig)
Men de gick snabbare än jag trodde att dom börjar kolla kontona .

@Lasseman behöver jag va orolig för hembesök nu också ? Bor i hyresrätt , äger inget fordon . . Dock vill jag inte att dom tar mitt kära playstation haha :p enda nöje ja lär ha kommande år ;)
Verkar va lite olika svar i forumet om man får besked först att dom ska komma ? Men det kanske inte finns något solklart svar på de.
Troligen inte.
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Tack ! En sista fråga sen ska ja sluta tjata;) ,
Jag kommer ha en restskatt på ca 40. Denna prioriteras ju har jag förstått .
Hur snabbt brukar dessa landa som en skuld ? går 100% av betalningarna till den tills den är nollad ?
 

chili

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
26 Maj 2024
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
9
Poäng
41
Halloj ! En fråga som troligen avhandlats många gånger här men ofta mynnar trådarna ut i så mkt annat så tyckte de va knepigt att hitta nåt konkret så ja testar ställa den själv :)

Efter mkt pusslande funkade de inte för mig längre så ja har valt att släppa allt , dock gjort misstaget att försöka fortsätta pussla trots att saker redan hunnit gå till inkasso, borde givetvis bara släppt allt och sparat löner .

Då till frågan , hur snabbt tror ni en eventuell löneutmätning startar ?
Min status är att jag har flera ärenden som landat hos inkasso , några lån har inte gått vidare dit än . Men nu har ja alltså slutat betala på allt , även inkasso (förfallodatum på de flesta var slutet på april ) inkasson brukar ju va snabba till kf sen ?

ungefär hur lång tid kan jag räkna med innan löneutmätning hinner dra igång ? Hade behöver spara ett par månader iaf :/
Vilken månad släppte du allt? Jag är själv nojjig som sa*an men är på stadiet strax innan inkasso skulle jag tro. Läst mycket om att släppa men så olika om när utmätning börjar,, (men har sökt skuldsanering på kommun förra månaden men har en känsla att den inte kommer gå igenom) ..
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Vilken månad släppte du allt? Jag är själv nojjig som sa*an men är på stadiet strax innan inkasso skulle jag tro. Läst mycket om att släppa men så olika om när utmätning börjar,, (men har sökt skuldsanering på kommun förra månaden men har en känsla att den inte kommer gå igenom) ..
Jag släppte i november och löneutmätning började maj-lönen.
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Vilken månad släppte du allt? Jag är själv nojjig som sa*an men är på stadiet strax innan inkasso skulle jag tro. Läst mycket om att släppa men så olika om när utmätning börjar,, (men har sökt skuldsanering på kommun förra månaden men har en känsla att den inte kommer gå igenom) ..
För mig typ 6 månader om vi räknar from första hos inkasso . Gjorde dock misstaget att ja inte hade bestämt helt att låta de gå till KF (pusslade, sköt upp osv in i de sista) .. så fick ungefär bara 3 månader där jag kunde ”spara” (har betalt lån till privatpersoner med dessa pengar)

Nu har ju inte min utmätning börjat än men eftersom papper om inkomst ska va inne på måndag så lär de ju börja denna månad.

tycker väl det känns ganska skönt även om framtiden såklart är oviss . Är en ganska nojig och orolig person som alltid ser det värsta så i min värld kommer ja få leva på utmätning hela livet , aldrig få sanering , bli anmäld för bedrägeri av någon låneaktör som är sur , bli av med jobbet osv osv osv.. haha men de är väl bara gilla läget och hoppas på de bästa :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp