• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

lån hos både mobillån o hos säkerfinans

zzzaf

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
13 September 2012
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Accepterar dem anmärkningar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 325
Mottagna reaktioner
1 359
Poäng
997
Accepterar de betalningsförelägganden hos kfm?
 
L

Lånare

Gäst
Poäng: 0
Är det bluff med mobillån? I våras när jag hade en anmärkning synlig sa de ”tyvärr, välkommen tillbaka när anmärkningen är borta”. Nu är den borta men får ändå avslag med motiveringen ”du har haft anmärkning tidigare”. Alltså trött jag blir! Snacka om bortkastad bisnode-förfrågan!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
Är det bluff med mobillån? I våras när jag hade en anmärkning synlig sa de ”tyvärr, välkommen tillbaka när anmärkningen är borta”. Nu är den borta men får ändå avslag med motiveringen ”du har haft anmärkning tidigare”. Alltså trött jag blir! Snacka om bortkastad bisnode-förfrågan!
Hur ser dom det! Om anmärkningen är borta nu? Antecknar dom?
 
L

Lånare

Gäst
Poäng: 0
Hur ser dom det! Om anmärkningen är borta nu? Antecknar dom?
Ingen aning. När min sista anmärkning är borta så är den ju borta. Men nu får jag avslag för att jag ”nyligen haft anmärkning”. Så dumt att dra på sig en onödig bisnode när jag var säker på att bli beviljad.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
Ingen aning. När min sista anmärkning är borta så är den ju borta. Men nu får jag avslag för att jag ”nyligen haft anmärkning”. Så dumt att dra på sig en onödig bisnode när jag var säker på att bli beviljad.
Ja det fattar jag inte hur dom kan se! Dom måste ha nån bevakning eller spar gamla ansökningar märkligt annars
 
L

Lånare

Gäst
Poäng: 0
Ja det fattar jag inte hur dom kan se! Dom måste ha nån bevakning eller spar gamla ansökningar märkligt annars
Tror också dom jämför med gamla ansökningar. Det som gör mig förbannad, varför kan inte låneföretagen ha tydligare villkor. Skriv ut att om du tappat din sista anmärkning måste du vänta x antal
Månader innan vi kan bevilja. Eller vilket bisnodebetyg / UC-betyg man måste ha för ett bli beviljad, oavsett om man inte har några anmärkningar. Nu kan jag inte låna nånstans tydligen med en 2a i bisnode betyg pga många ansökningar men det blir ju många ansökningar när man
Får avslag och söker sig vidare.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
Tror också dom jämför med gamla ansökningar. Det som gör mig förbannad, varför kan inte låneföretagen ha tydligare villkor. Skriv ut att om du tappat din sista anmärkning måste du vänta x antal
Månader innan vi kan bevilja. Eller vilket bisnodebetyg / UC-betyg man måste ha för ett bli beviljad, oavsett om man inte har några anmärkningar. Nu kan jag inte låna nånstans tydligen med en 2a i bisnode betyg pga många ansökningar men det blir ju många ansökningar när man
Får avslag och söker sig vidare.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
Ja verkar tyvärr så. Har du haft anmärkningen hos dom eller deras dotterbolag tror dom samkör?
Mobillån har ju både tryggkredit Säkerfinans har du haft anmärkning hos dom kan det bli svårt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp