• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lätt att få lån - en lista

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Lånbolaget / Selenefinans (ingen uc upp till 30tusen)
Jag rekommenderar starkt JAK-bankens blancolån upp till 100 000 kronor. Jag var riktigt under isen och valde att ta den väntetid som är på detta lån(2-3 mån) för att en gång för alla komma ur träsket. Dom har ett särskilt skuldsaneringslån och då torde antalet anmärkningar inte vara dig till last (nu gissar jag utifrån min egen sits). Nackdelen (som sedermera blir en fördel) är att i månadskostnaden ingår en spardel som du får ut efter lånets slutbetalningsdag. Jag betalar 2800 kr i månaden varav ca 1000 kr är en spardel, men innan jag sökte lånet så hade jag hamnat så i träsket att mina månadsbetalningar till divv smsbolag låg på drygt 10 000 kr/mån. Många förkastar JAK just för väntetiden på blanco/skuldsaneringslån men månad för månad tickar ju iväg och ni sitter fortfarande fast i detta forum och söker nya lån. Jag delar med mig av detta då jag i förrgår fick samtalet från JAK att mitt lån på 100 000 kronor var beviljat och det trodde jag aldrig. Hade ca 40 000 i underskott av kapital, 300tusen i årsinkomst och 15 förfr hos UC. Gå in på JAKs sida och läs om lånet för skuldsatta och tja...det var ett tips.
Har ni en borgensman så finns ju ErguFinans och dom lånade ut 50 000 kr till en vän till mig utan att ta UC. Jag ringde därför Ergu innan jag ansökte hos JAK bara för att höra om det stämde och dom sa att det var borgensmannen som var säkerheten och att dom oftast tog business check, MEN om dom såg något "misstänkt" på den upplysningen så kunde dom komplettera med en UC, fast sällan. Ingen UC på borgensmannen heller. Jag hade borgensman men valde bort Ergu pga att 100 000 kr passade min skuldbörda bättre.


Låter inte som en dum ide!! Jag har 491 000 i årsinkomst 23000 i underskott och 32 förfrågningar. Min nackdel är förfrågningar någon som ändå tror att chansen finns att bli beviljad de lånet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Föresten, glömde fråga. Hur mycket har du i lån när du fick lånet?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Blancolånen är max 100 000 kr och återbetalningstiden upp till 7 år.
Dom har även fastighetslån och borgenslån när man behöver mer än 100 000 kr.
Man måste bli medlem, men allt står på hemsidan. Du kan bli medlem på hemsidan och genast logga in med bankid och ansöka om lån. När jag var i kontakt med dom så sa dom att t o m betalningsanmärkningar inte behövde vara ett hinder utan dom tittade på återbetalningsförmågan. Jag personligen skulle aldrig ha fått lånet på 100 000 kronor hos en "vanlig" bank (handelsbanken, Swedbank, nordea, seb tex), men fick det hos JAK. Jag var t o m på MIN bank, Swedbank och gjorde en ansökan innan men fick nej. Jag tycker dom är bra att ha att göra med så kommer ni ingen vart och ni liks har så många uc att det endast blir smålån ni "jagar" för att ni kommit efter med massa smslån odyl så kan det vara värt den där extra uc:n - bära eller brista.
http://jak.se/
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Glömde skriva att det endast är blancolånen upp till 100 000 kronor som har lång ansökningstid. Har du någon form av säkerhet så tar det max 2 veckor.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag hade 220tusen i blancolån när jag fick lånet.
Ser nu att ansökningstiden är 1 månad numera. När jag sökte var tiden 2-3 månader.
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
vet du vad du hade för score på UC? jag nämligen den sämsta= svag.
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Blancolånen är max 100 000 kr och återbetalningstiden upp till 7 år.
Dom har även fastighetslån och borgenslån när man behöver mer än 100 000 kr.
Man måste bli medlem, men allt står på hemsidan. Du kan bli medlem på hemsidan och genast logga in med bankid och ansöka om lån. När jag var i kontakt med dom så sa dom att t o m betalningsanmärkningar inte behövde vara ett hinder utan dom tittade på återbetalningsförmågan. Jag personligen skulle aldrig ha fått lånet på 100 000 kronor hos en "vanlig" bank (handelsbanken, Swedbank, nordea, seb tex), men fick det hos JAK. Jag var t o m på MIN bank, Swedbank och gjorde en ansökan innan men fick nej. Jag tycker dom är bra att ha att göra med så kommer ni ingen vart och ni liks har så många uc att det endast blir smålån ni "jagar" för att ni kommit efter med massa smslån odyl så kan det vara värt den där extra uc:n - bära eller brista.
http://jak.se/

hur kan man bli medlem direkt och logga in via bank id och söka direkt?

man måste betala medlems avgiften och sedan vänta på "välkomst brev" där medlemsnummer kommer med. sedan kan man söka vad jag förstod? gjorde du på annat sätt?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Min uc score var svag när jag sökte för jag hade övertrasserade checkkrediter också.
Det var ju drygt ett år sedan jag sökte så jag minns inte hur jag blev medlem men har för mig att jag ansökte via hemsidan och omg ansökte om lån. Gå in på sidan och kolla eller ring dom för dom är bra tycker jag att prata med.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp