• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kronofogden har ringt om ansökan

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Detta betyder ju säkerligen ingeting men blev nyfiken. Dom 2 största aktörerna tog kreditupplysning på mig nästan samma dag som inledande skuldsanering blev aktuell. Ingen annan har dock gjort det?

Å hittills är det bara en av dom som dragit tillbaka kravet.

Är övervänt av besked så därför mina funderingar
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Dessa upplysningar kommer lite då och då vid inledande och kan komma vid beslutad sanering också.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Jag har nyligen fått två upplysningar tagna och har snart avverkat mitt fjärde år. Dom kollar med jämna mellanrum.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Fick en upplysning från Arvato för ett par veckor sedan (har en skuld där på 18 tusen som ingår i min sanering). Utöver det har ingen tagit en upplysning på mig.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Samma här
Fick en upplysning från Arvato för ett par veckor sedan (har en skuld där på 18 tusen som ingår i min sanering). Utöver det har ingen tagit en upplysning på mig.
Samma här, känns olustigt varje gång.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Hur var det egentligen om jämkning och skuldsanering? Tänkte om jag kan fortsätta året ut. Eller måste jag avbryta direkt? Jag fick inledande nu i oktober
 

Zoolie

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Juli 2020
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Hur var det egentligen om jämkning och skuldsanering? Tänkte om jag kan fortsätta året ut. Eller måste jag avbryta direkt? Jag fick inledande nu i oktober
I mitt brev stod de att jag skulle kolla över jämkningen , så jag inte fick restskatt nästa år
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
I mitt brev stod de att jag skulle kolla över jämkningen , så jag inte fick restskatt nästa år

Ja det tänkte jag på också. Men det må då vara.. Tänkte mer så att man får göra det. Så det inte blir något tjaffs. Typ att man har ut mer i månaden en viss period än vad inkomsten säger osv
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
I mitt brev stod de att jag skulle kolla över jämkningen , så jag inte fick restskatt nästa år

Undrar om dom hade nekat ansökan då.

Vore ganska tokigt om någon jämkade - får restskatt på 200 000 - denna ingår i skuldsaneringen.

Är det ens möjligt @Lasseman ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp