• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kronofogden har ringt om ansökan

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Nej men köpte en sak på avbetalning till barnen sen ville jag betala 300 i månaden men nu när jag loggade in hade den automatiskt gått över till inkasso och det står skuldsanering. Blir det problem om jag betalar den ändå?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 970
Poäng
1 307
Jag säger inte att det inte är okej utan bara att jag tycker att det känns olustigt varje gång.
Jag kan principiellt tycka att kameraövervakning är olustigt, men för den preventiva och eventuellt uppklarande effekten på brott är jag beredd att tycka att det är värt det.
Håller du med om att en UC då och då är värt att få en beslutad skuldsanering?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag kan principiellt tycka att kameraövervakning är olustigt, men för den preventiva och eventuellt uppklarande effekten på brott är jag beredd att tycka att det är värt det.
Håller du med om att en UC då och då är värt att få en beslutad skuldsanering?
Absolut utan tvekan.
Det är väl mer rädsla att något går fel som gör att det känns obehagligt.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nej men köpte en sak på avbetalning till barnen sen ville jag betala 300 i månaden men nu när jag loggade in hade den automatiskt gått över till inkasso och det står skuldsanering. Blir det problem om jag betalar den ändå?
Ja det blir det för den är redan rapporterad till din skuldsanering så du får bara låta det vara.
Gynnande av borgenärer är inte bra
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 970
Poäng
1 307
Absolut utan tvekan.
Det är väl mer rädsla att något går fel som gör att det känns obehagligt.
Jag har all respekt för dina känslor.
Om du inte gör något fel , vad är det du tänker skulle gå fel?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Jag har all respekt för dina känslor.
Om du inte gör något fel , vad är det du tänker skulle gå fel?

Att ha skuldsanering är som att ha ekonomisk fotboja, kort och gott vågar man knappt gå utan för dörren i rädsla över att det ska larma.
 

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Att ha skuldsanering är som att ha ekonomisk fotboja, kort och gott vågar man knappt gå utan för dörren i rädsla över att det ska larma.
Haha är det verkligen så illa med skuldsanering? Finns dom som har nollad sanering och lever på bra inkomst som @hoppfull2021
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Är ju ganska dumt att jämka och riskera restskatt om du får skuldsaneringen beviljad och restskatten inte ingår. Har du släppt alla skulder? Isf finns det väl än mindre anledning att jämka?

Joo mina skulder ä registrerade hos kronofogden. Sen i somras uppskattningsvis. Nu är det inga extrema summor för mig. Jag får väl totalt 18tusen i jämkning fördelat på några månader. Vilket till stor del borde stämma om det tickat på till årets slut. Men om jag förstår rätt ska jag bara räkna som att det blev till sommaren istället i räntekosnader?
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Att ha skuldsanering är som att ha ekonomisk fotboja, kort och gott vågar man knappt gå utan för dörren i rädsla över att det ska larma.

Med så många års kamp om varje öre. Får jag då mycket bättre med sanering. Å ser ett slut. Det mest negativa är anmärkningar osv å då tänker jag på eventuell flytt. Hur låst man blir då.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp