• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Har man blivit beviljad 10.000 så måste väl allt över 800 gå? Som är inom deras regler då så Klart
Tack för svar :)
Jag kanske missuppfattade det men det var ngn här som skrev att hen inte blev beviljad avbetalning så däröfr tolkade jag som att man kan ansöka och få kortet men inte säkert att man får dela ett köp och delbetala.
Men du menar att han man blivit godkänd och fått kortet så är man även godkänd för delbetalning inom den kreditgränsen man fått?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Någon som har hunnit prova och delbetala och hur många månader fick ni delbetala?
Jag fick beviljat 5000 kr bara.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Kortet beviljas utan kreditprövning eftersom det är ett debitkort. Ansökan om delbetalning görs i appen efter att man har reggat sig och beställt kortet. Upplysning tas vis Creditsafe och ja, jag blev ej godkänd...

Tack för svar :)
Jag kanske missuppfattade det men det var ngn här som skrev att hen inte blev beviljad avbetalning så däröfr tolkade jag som att man kan ansöka och få kortet men inte säkert att man får dela ett köp och delbetala.
Men du menar att han man blivit godkänd och fått kortet så är man även godkänd för delbetalning inom den kreditgränsen man fått?
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Kortet beviljas utan kreditprövning eftersom det är ett debitkort. Ansökan om delbetalning görs i appen efter att man har reggat sig och beställt kortet. Upplysning tas vis Creditsafe och ja, jag blev ej godkänd...
Hur kan de komma sig? Dåligt betyg på creditsafe?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Kortet beviljas utan kreditprövning eftersom det är ett debitkort. Ansökan om delbetalning görs i appen efter att man har reggat sig och beställt kortet. Upplysning tas vis Creditsafe och ja, jag blev ej godkänd...

Hade varit bättre om man fick veta om man blir beviljad delbetalning innan man söker kortet. Jag fick inte heller delbetala, har medel på Creditsafe. Men då vill jag inte ha kortet heller, vad ska jag med det till. Har skrivit i deras livechatt och frågat om de kan annullera kortet eftersom jag inte ser nyttan med det.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
De svarade att om de raderar mitt konto så kommer jag inte kunna logga in i appen och att jag ska klippa kortet när jag fått det. Vad onödigt för dem men aja.
 

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
Har 8 anmärkningar kvar varav ett är utmätningsförsök. Men har dock högt betyg på creditsafe och fick beviljat
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Jag har nu fått hem det fysiska kortet.
Aktiverat det.
Satt över/swishat 1000 kronor till kortet.

Men nu till problemet. Jag lyckades handla läsk för 45 spänn på det här kortet men när jag skulle prova handla PaySafe (i butiken alltså) så står det hela tiden transaktionen nekades?
 

handdukspojken

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
31 Juli 2018
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Har alla fått upp fliken med delbetala? jag har den inte ens i appen. Inte för jag skulle gå igenom en kreditkoll iallafall men :p
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp