• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Kortlån - Nytt smslån?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
bankis

Jag lyckas inte :(
Har laddat ner google chrome, där funkar det inte. Vet inte vad 64 bit eller 32 bit ens är.

Har testat både med bankid via dosan/handelsbanken, och via fil.
HJÄLP MIG :p

du loggar in med ditt lösenord som du angivit när du skaffade bankid
Går det inte måste du kontakta banken

Kortlån är seriösa och svarar snabbt när man mejlar.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Varning!

Har ett lån hos dom på 5000:- och var ett par dagar (inte mer) sen med första inbetalningen!
En påminnelse kom efter endast någon dag, jag mailade då ett kvitto på min inbetalning!
Ytterligare några dagar senare (trots kvitto) så kom ett inkassokrav med posten!!!
Har försökt nå dom via telefon men det är endast en telesvarare som ber mig kontakta dom via mail!!!
Jag betalade inkassokravet samma dag som det kom med posten men jag kommer garanterat hamna hos Kronofogden pga av denna mkt oseriösa långivare!!!
TA INGET LÅN HÄR DET ÄR HELT KLART INTE VÄRT DET! JAG HADE ALDRIG GJORT DET OM JAG VETAT HUR DET SKULLE BLI!!!
 

Piraten

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
397
Mottagna reaktioner
8
Poäng
62
Samma här

Snabba på inkasso 7 dagar efter första förfallodag
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hur gick det sen då, gick dom vidare ytterligare? Kunde du kontakta dom? Osv...?!
 

marina7310

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 Oktober 2011
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Hej!

När jag registrerade mig på Kortlan.se så stod det att jag bara fick låna 3000 som brons eller silver. Är man då garanterad att man får låna 3000 kronor? :confused:
När jag registrerade mig via Bank-ID så verkade det inte som de tog någon kreditupplysning, den kanske tas när man verkligen söker om ett lån. Stämmer detta?
Vet någon om man kanske sedan efter en första låneansökan får erbjudande om Guldlån eller om detta är en omöjlighet?
Kanske dumma frågor från mig men jag tänkte att någon här kanske har svaret på mina funderingar.
 

supersessa

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
27 November 2011
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
konstigt..

Har ett lån hos dom på 5000:- och var ett par dagar (inte mer) sen med första inbetalningen!
En påminnelse kom efter endast någon dag, jag mailade då ett kvitto på min inbetalning!
Ytterligare några dagar senare (trots kvitto) så kom ett inkassokrav med posten!!!
Har försökt nå dom via telefon men det är endast en telesvarare som ber mig kontakta dom via mail!!!
Jag betalade inkassokravet samma dag som det kom med posten men jag kommer garanterat hamna hos Kronofogden pga av denna mkt oseriösa långivare!!!
TA INGET LÅN HÄR DET ÄR HELT KLART INTE VÄRT DET! JAG HADE ALDRIG GJORT DET OM JAG VETAT HUR DET SKULLE BLI!!!
Jag hamnade i en väldig knipa då jag blev änka. Jag kunde inte betala i tid till kortlån. Jag mailade dem och det var inga större problem. Under tiden detta hände höjde de min kreditgräns och jag kunde ta ett nytt lån. Jag tycker de verkar ganska bra att ha att göra med.. Nu har de sänkt min kreditgräns, dock.. men jag hoppas att jag slipper ta nya lån hos dem..för min egen skull, menar jag
 

JGB

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
12 April 2011
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
2
Poäng
22
Har provat Kortlån och de verkade väl ganska bra till jag hade återbetalat mitt lån hos dem, trots att jag återbetalade lånet en månad innan sista inbetaningen skulle vara gjord så har jag numera en lånegräns på 0 kr trots att jag kunde låna 3000 kr som ny kund. Märkligt må jag då säga...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Låna inte från kortlån!!

De skickar fakturan till inkasso och KFM direkt om man är sen med betalning i 2 dagar. De lägger också på en extrem ränta om man flyttar fram förfallodatumet!!! Aldrig mer kortlån!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp