• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommer jag att få förslag på lån?

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Idag har det på dagen gått en månad sen min förra UC. Får se om jag söker igen denna vecka eller nästa. Har aldrig lyckats få nåt bra med varken Lendo,Advisa eller Zmarta utan jämt bäst med Sambla men tänker att det kanske är på tiden att pröva Lendo igen då så många tycker de är bäst. Livrädd för att få noll och inga förslag men får väl bära eller brista antar jag..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Idag har det på dagen gått en månad sen min förra UC. Får se om jag söker igen denna vecka eller nästa. Har aldrig lyckats få nåt bra med varken Lendo,Advisa eller Zmarta utan jämt bäst med Sambla men tänker att det kanske är på tiden att pröva Lendo igen då så många tycker de är bäst. Livrädd för att få noll och inga förslag men får väl bära eller brista antar jag..
Redovisa gärna hur det går för dig när Du sökt :tummen:
 

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Är det nån som faktiskt tror att jag kommer få nåt/några förslag på 150k om jag söker den summan?
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Jag har tyvärr ingen färsk information, men jag fick beviljat med motsvarande förutsättningar och den tiden emellan, dock kanske var 3-4 år sedan.
 

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Jag har tyvärr ingen färsk information, men jag fick beviljat med motsvarande förutsättningar och den tiden emellan, dock kanske var 3-4 år sedan.
Tack för svar iaf, har en klump i magen över att söka och få just noll förslag men är väl bara att försöka antar jag, är verkligen i behov av det så.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Tack för svar iaf, har en klump i magen över att söka och få just noll förslag men är väl bara att försöka antar jag, är verkligen i behov av det så.
Jo, den känslan är inte trevlig. Dock så har man ju inte ”mer” än en FF att förlora, speciellt inte om man verkligen i behov.
 

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Tänkte bara säga att jag sökte i fredags på 135 000 och fick glädjande nog 5 förslag! 3 st på hela summan med räntorna 6,9%, 8 och 11. Valde det förstnämnda från Remember som även beviljade mig högre lån med samma ränta ända upp till 200k. Tog 155k så jag kunde bli av med ett mindre lån och 2 krediter - så nöjd!

Lånet var utbetalt i tisdags och inga samtal, check med tink/kreditz eller nåt, allt digitalt och supersmidigt!
Nu ska jag vänta ner mitt kreditbetyg i 6-12 månader innan jag ska försöka mig på att få en bättre deal igen :)
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 911
Poäng
1 247
Var återhållsam med att ta nya annuitetslån hela tiden. Du betalar mest ränta i början av låneperioden så den effektiva räntan är mycket högre om du byter lån till nya varje år.
 

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Var återhållsam med att ta nya annuitetslån hela tiden. Du betalar mest ränta i början av låneperioden så den effektiva räntan är mycket högre om du byter lån till nya varje år.
Stämmer, samtidigt är verkligheten att jag måste gå runt varje månad så även om det varit en kortsiktig lösning till start nu så kommer det att bli bättre. Dessutom är tanken att nästa gång jag söker så ska det vara på ett 500-600k lån så att jag kan ha två stora lån kvar - borde kunna få en bra deal på det. Rätt less på mig själv och den här lånekarusellen nu, tro mig.. Dock har du ju rätt så tar till mig det tipset och rådet, självklart!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp