• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommer jag att få förslag på lån?

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Skapar en ny tråd då jag fått så oerhört mycket hjälp, råd och tips här förr.
Jag vill ansöka om ett samlingslån på 100-150k.

Mina förutsättningar:

980k synligt blanco
125k övrigt (det är dessa jag vill samla)
Inga betalningsanmärkningar eller kronofogd
10 FF senaste året
1.6-2 (bra enligt Kreddy) vid senaste UC’n för en månad sen
Inkomst på 31k efter skatt

Jag fick ett samlingslån på 400k för nästan exakt en månad sen då jag gjorde senaste samlingslånförsöket och fick då flera förslag men då hade jag inte sökt nåt sen mars månad.

Jag ångrar mig att jag inte sökte på ännu mer men vågade inte där och då (ursprungsansökan var på 350k).

Jag undrar nu hur jag ska tänka. Kommer jag att få några förslag med de här förutsättningarna eller är jag för högt belånad? För många FF’s? Automatiskt avslag eftersom det är för tätt inpå att söka? Jag sökte på Sambla senast, bör jag använda någon annan nu?

Skulle verkligen behöva lite råd
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Hade hoppats på nån kunnig input men Jag får prova att söka då helt enkelt och hoppas på något napp även om det inte känns bra.
 

Egget

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
19 Maj 2022
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Om du prompt måste söka redan nu så hade jag sökt via någon annan förmedlare och hoppas att du får något bud. Det bästa vore ju att avvakta men går inte det så ja..

Återkom gärna hur det gick/går!
 

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Om du prompt måste söka redan nu så hade jag sökt via någon annan förmedlare och hoppas att du får något bud. Det bästa vore ju att avvakta men går inte det så ja..

Återkom gärna hur det gick/går!
Tack för svar! Jag kan avvakta några dagar till tills den där månaden emellan har gått men var mest nyfiken på OM det går att få två samlingslån på en månad utan att det blir automatiskt nej för att det inte gått 30 dagar.. och också om mina förutsättningar är bra nog för ett till lån såklart.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tack för svar! Jag kan avvakta några dagar till tills den där månaden emellan har gått men var mest nyfiken på OM det går att få två samlingslån på en månad utan att det blir automatiskt nej för att det inte gått 30 dagar.. och också om mina förutsättningar är bra nog för ett till lån såklart.

Det är inte automatiskt nej från alla iaf.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Jag vill minnas att 90 dagar mellan ansökningar är lämpligt?
Tittar jag på min UC risk historik så ser man detta med 90 dagar. Hade noll ff, tog en ff, risk upp, 3 månader senare risk ner, till och med bättre betyg än innan ff
 

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Tittar jag på min UC risk historik så ser man detta med 90 dagar. Hade noll ff, tog en ff, risk upp, 3 månader senare risk ner, till och med bättre betyg än innan ff
är ju många parametrar såklart, ibland vet jag inte ens hur de kommer fram till vilken UC-score man har men vid senaste lånet/UCn hade jag ju 1.2 som lägst och 2 som högst och har ju svårt att tänka mig att det skulle ha stigit i höjden men helt säker är jag ju inte, därför jag har ont i magen för behöver verkligen lånet:/
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
är ju många parametrar såklart, ibland vet jag inte ens hur de kommer fram till vilken UC-score man har men vid senaste lånet/UCn hade jag ju 1.2 som lägst och 2 som högst och har ju svårt att tänka mig att det skulle ha stigit i höjden men helt säker är jag ju inte, därför jag har ont i magen för behöver verkligen lånet:/
Nej det är ytterst luddigt. Lite läskigt iom att så mycket baseras på beräkningar som ingen riktigt verkar förstå eller ha insikt i. Påverkar människors liv
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp