• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommer hamna hos inkasso med stort lån. frågor

P

Persson1

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag kommer garanterat hamna hos Inkasso för ett lån på 250.000kr och ett på 50.000kr. Har aldrig hamnat hos inkasso förrut och undrar om någon vet vad jag ska göra? Kommer inkassobolagen vara snälla o ge mig en vettig avbetalningsplan eller är jag körd? Har fast anställning och kommer få en jävla summa tillbaka på skatten men det är ju ett tag dit.

Tacksam för svar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hej!

Jag kommer garanterat hamna hos Inkasso för ett lån på 250.000kr och ett på 50.000kr. Har aldrig hamnat hos inkasso förrut och undrar om någon vet vad jag ska göra? Kommer inkassobolagen vara snälla o ge mig en vettig avbetalningsplan eller är jag körd? Har fast anställning och kommer få en jävla summa tillbaka på skatten men det är ju ett tag dit.

Tacksam för svar
Gör jämkning hos skatteverket så får du din skatteåterbäring i år istället.
 
P

Persson1

Gäst
Poäng: 0
Gör jämkning hos skatteverket så får du din skatteåterbäring i år istället.

aldrig hört talas om :C Men tack, ska kolla upp det. Men frågan kvarstår. tror ni inkassoföretagen går med på att betala ungefär lika mycket som jag gjorde på lånen ?
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
aldrig hört talas om :C Men tack, ska kolla upp det. Men frågan kvarstår. tror ni inkassoföretagen går med på att betala ungefär lika mycket som jag gjorde på lånen ?
Med största säkerhet så kommer du få högre månadskostnad.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Du kan räkna med väsentligt högre ränta (hur mycket högre bör framgå av dina låneavtal). Det lär tyvärr vara ganska kännbart på 300 000 kronor. Finns det något du kan göra för att i alla fall sköta ett av lånen så gör det. Det finns mycket att spara på det.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Hej!

Jag kommer garanterat hamna hos Inkasso för ett lån på 250.000kr och ett på 50.000kr. Har aldrig hamnat hos inkasso förrut och undrar om någon vet vad jag ska göra? Kommer inkassobolagen vara snälla o ge mig en vettig avbetalningsplan eller är jag körd? Har fast anställning och kommer få en jävla summa tillbaka på skatten men det är ju ett tag dit.

Tacksam för svar
oftast så får du högre räntor, fast finns även bra inkasso bolag ! får man fråga vilka bolag det gäller ?
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
407
Poäng
527
vad menar ni med att man kan få tillbaka på skatten i år istället för nästa år genom att jämka?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
vad menar ni med att man kan få tillbaka på skatten i år istället för nästa år genom att jämka?
Du kan gå in på Skatteverkets hemsida och ansöka om jämkning , det innebär tex om du skulle få 30k tillbaka på skatten nästa år pgr av ränteutgifter så kan du få det istället på tex dessa 4 mån som är kvar detta året. Jag ska nästa månad börja jämka , så kommer bara betala 1000 kr skatt nästa månad istället för 10 000 kr..så får 9000 kr mer i lön året ut :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
vad menar ni med att man kan få tillbaka på skatten i år istället för nästa år genom att jämka?
Och jag kommer spara dom för i nov så dra min löneutmätning igång och då har man extra pengar .. så tex i dec kan du skicka in detta för nästa år , då får du om du skulle få tillbaka 30k i april 2021 så får du dom från januari till dec .. typ 2500 mer i mån då :)
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
407
Poäng
527
jag hade 112,000 i räntekostnader förra året, inget tyder på att det blir mindre i år, däremot ser det ut som jag kommer deklarera ca 200,000 mer i inkomst än förra året, men skulderna gör att jag inte får nått kvar alls av lönen och måste börja om med att ta ifrån krediterna som man nyss betalar in, och till slut kommer de väll neka uttag för mig.
Ska jag ta kontakt med skatteverket tycker du ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp