• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan man rädda situation/samlingslån

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Tack för ditt svar! Förstår att du menar väl. Men det är inte så lätt tyvärr. Förra året sökte jag samlingslån på 350 000 kr, med mycket bättre förutsättningar (0,6 UC och mindre blankolån), men ändå kunde låna högst 220 000 kr. Idag är mina förutsättninfar ännu värre, 1,3 UC plus 650 000 kr i blankolån. Så jag tror inte att jag kunde fått mer än 220 000 kr denna gång. Nu när jag sökte denna gången så fick jag mindre bra ränta också. Så det känns som att jag kan tyvärr inte göra så mycket mer just nu. Jag väntar med att ansöka om utökning av lån på Nordax och Avida.

Hade du sökt högre belopp så hade nog dessa gett dig en lägre summa ändå. Det är nog alltid smartare att testa ändå!

Det kanske var annorlunda förra året. Kraven annorlunda pga en nystartad pandemi
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Det hjälper inte att ta samlingslån och sen nya krediter igen. Man får jobba på själva problemet.
 

Matz76

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Februari 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hade du sökt högre belopp så hade nog dessa gett dig en lägre summa ändå. Det är nog alltid smartare att testa ändå!

Det kanske var annorlunda förra året. Kraven annorlunda pga en nystartad pandemi
Borde det inte vara ännu hårdare krav detta året pga pandemi?
 

Matz76

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Februari 2021
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Det hjälper inte att ta samlingslån och sen nya krediter igen. Man får jobba på själva problemet.
Tack för ditt svar! Har du någon bra tips vad jag ska göra.. det verkar som att jag kan inte göra något mer. Vill absolut inte ta nya krediter
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp