• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kan kronofogden/försäkringskassan ta reda på om man jobbar i Danmark

Bernadotte79

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
15 December 2022
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
5
Poäng
31
Jag tänker om det finns ett fordon registrerat på dig så kan det ev utmätas, ett hus/lägenhet med övervärde.
Bor i hyresrätt har ingen inget fordon registrerad i mitt namn. Allt som finns i lägenheten står på min systers namn. Äger inget av värde. Var mer orolig för att dom ska kontakta min danska arbetsgivare och göra en löneutmätning eller att Kronofogden på något sätt kan se mitt danska bankkonto
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Bor i hyresrätt har ingen inget fordon registrerad i mitt namn. Allt som finns i lägenheten står på min systers namn. Äger inget av värde. Var mer orolig för att dom ska kontakta min danska arbetsgivare och göra en löneutmätning eller att Kronofogden på något sätt kan se mitt danska bankkonto

Vad i en lägenhet "står" på någon överhuvudtaget..?
Det som finns i lägenheten kommer anses vara ditt såvida du inte bor med din syster.
 

Mgg

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 Maj 2020
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Kam kronofogden eller försäkringskassan ta reda på om en person jobbar i Danmark? Personen har ett så kallat danskt
cpr nr / personnummer
Hej!
Om din inkomst är endast från Danmark, Om din lön sätts in på ditt danska konto så kan dem inte utmäta då din inkomst är i ett annat land. Kfm kan ifrågasätta vad du lever på när dem ser att du inte har någon inkomst i Sverige. Dem kan då utmäta dina tillgångar. Tex bostad/bil/båt/motorcykel mm.

Ett tips. Skaffa svensk inkomst och låt dem göra utmätning. Åk till Danmark och jobba xtra och behåll dem pengarna.

Men kanske blir jobbit att ha 2 jobb.
 

Omega3

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Oktober 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Kam kronofogden eller försäkringskassan ta reda på om en person jobbar i Danmark? Personen har ett så kallat danskt
cpr nr / personnummer
Det blir väl värre om du har skulderna på Inkasso iomed Inkasso bolaget kan ju ta del av andra inkasso bolag registrerade i DK som i sin tur kan ta de till rätten å sen DK motsvarigheten till KFM tar dansk lön . . . . så tänker ja . . men kanske inte funkar så i praktiken?.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det blir väl värre om du har skulderna på Inkasso iomed Inkasso bolaget kan ju ta del av andra inkasso bolag registrerade i DK som i sin tur kan ta de till rätten å sen DK motsvarigheten till KFM tar dansk lön . . . . så tänker ja . . men kanske inte funkar så i praktiken?.
Det hände nog emellanåt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp