• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

kan jag ens få sanering?

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
188
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Jag är kluven, har lite över 30k efter skatt. Skulder på 1.2m så med löneutmätning skulle det ta 7 år eller så exklusive räntor.

kan jag ens få sanering? Jag har sålt grejer, försökt dra ner på saker som sluta använda krediter, ta bort krediter, sagt upp abonnemang på onödiga saker.
inget finns hos inkasso eller kfm idag men är nog där inom 4-6 månader
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag är kluven, har lite över 30k efter skatt. Skulder på 1.2m så med löneutmätning skulle det ta 7 år eller så exklusive räntor.

kan jag ens få sanering? Jag har sålt grejer, försökt dra ner på saker som sluta använda krediter, ta bort krediter, sagt upp abonnemang på onödiga saker.
inget finns hos inkasso eller kfm idag men är nog där inom 4-6 månader
Svårt att säga faktiskt, det är bara att prova.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Problematiken är det kan skita sig ordentligt om jag får avslag, då blir det per automatik löneutmätning?
Inte säkert, beror ju lite på hur du ligger till hos kfm.
Kan du betala tills du får besked ( om du söker skuldsanering och får inledande)? Tänker du att du ska släppa skulderna?
Finns många faktorer som spelar in om du kan få sanering så det bästa är att boka tid med en skuldrådgivare där du bor.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag har leasing via jobbet. Bilen kostar 6000 men för mig blir det endast 1800kr netto. Borde anses vara riktigt bra tycker jag? Försäkring, biltvätt, service och allt ingår. Samt att jag betalar 12kr milen
Om du har råd med det så absolut men kfm brukar tycka att man ska lägga de pengarna på skulder istället.
 

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
188
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Jag tycker f.ö min leasing är fördelaktig o prisvärd men har man svårt att betala så är den för dyr.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Jag har leasing via jobbet. Bilen kostar 6000 men för mig blir det endast 1800kr netto. Borde anses vara riktigt bra tycker jag? Försäkring, biltvätt, service och allt ingår. Samt att jag betalar 12kr milen
Efter vad jag läst här så gör de skillnad på om det är ett måste pga jobbet eller om det bara är för nöjets skull.
Betala 7’ fast inte behovet finns tror jag blir svårt i en skuldsanering.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Efter vad jag läst här så gör de skillnad på om det är ett måste pga jobbet eller om det bara är för nöjets skull.
Betala 7’ fast inte behovet finns tror jag blir svårt i en skuldsanering.
Ett "måste" är det väl inte.. MEN.

Alternativet är ju att jag köper egen kärra som ska klara av 100 mil/veckan och sedan får milersättning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp