• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Detta med UC-betyg är helt vansinnigt.
15 Förfrågningar blir 10 inget händer med betyget, 10 blir 9 sen 8 sen 7, inget händer.

Nu gick jag ifrån 7 förfrågningar till 6 ja då hoppas betyget ifrån 9.1% till 6.9%...Helt otroligt konstigt.
Nu kommer nog betyget att stiga rejält i och med att Santander lånet på 205.000 kommer registreras + kreditkortet jag har "maxat" efter det så måste jag ner under 1-2% när skuldsaldot försvinner i vår.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
5.4% i UC-risk.
Min UC sjönk som fan nu när Nystartfinans (tro det eller ej) direkt tog bort deras "UC-förfrågan" nu när jag är i fas med mina betalningar.
Lägsta UC-betyget jag någonsin har haft.

Funderar på att ringa/maila "Hallon" för att se om dom också kan tabort sin förfrågning...
Då hade jag i sådana fall inför mina storartade planer haft 2-3 UC-FF när det vankas "ta storlån"
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
5.4% i UC-risk.
Min UC sjönk som fan nu när Nystartfinans (tro det eller ej) direkt tog bort deras "UC-förfrågan" nu när jag är i fas med mina betalningar.
Lägsta UC-betyget jag någonsin har haft.

Funderar på att ringa/maila "Hallon" för att se om dom också kan tabort sin förfrågning...
Då hade jag i sådana fall inför mina storartade planer haft 2-3 UC-FF när det vankas "ta storlån"

Har du tänkt söka ett större lån?
 

Auron

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
9 Oktober 2018
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
119
Poäng
297
Min UC går nog inte att förbättra men kan ändå prova
Har i dagsläget skuldsaldo på 25k +/-
7 anmärkningar varav den sista försvinner 2021/05.
Hur tror ni att mitt UC kommer se ut dagen efter sista anmärkningen gått bort?
Man hamnar väl inte på 0,1 direkt? *Önsketänk*
Planerar att köpa en bostad så fort sista anmärkningen drar åt helvete.
Därför jag undrar
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
I maj 2021 kommer det se bra ut om du inte har skuldsaldo då - Som jag exempelvis hade nu... Därför steg min UC.
Men den sjunker ganska snabbt igen. Jag har 5.3% nu med 400K i blanco + 5 UC-FF PLUS dessutom ett skuldsaldo hos KFM...
 

Auron

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
9 Oktober 2018
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
119
Poäng
297
I maj 2021 kommer det se bra ut om du inte har skuldsaldo då - Som jag exempelvis hade nu... Därför steg min UC.
Men den sjunker ganska snabbt igen. Jag har 5.3% nu med 400K i blanco + 5 UC-FF PLUS dessutom ett skuldsaldo hos KFM...
Ok!
Kommer inte ha skuldsaldot kvar tills dess, Betalar av det innan den Maj månad detta året så allt faller på fint sen.
Blir spännande att se hur det kommer ligga till.
Har förövrigt inga blanco lån, Eller ens ff på min uc.
Endast CSN lån.
 

Gnetaren

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
9 Augusti 2018
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
177
Poäng
347
Min UC går nog inte att förbättra men kan ändå prova
Har i dagsläget skuldsaldo på 25k +/-
7 anmärkningar varav den sista försvinner 2021/05.
Hur tror ni att mitt UC kommer se ut dagen efter sista anmärkningen gått bort?
Jag berättar om en vecka ... Den 20 januari försvinner min sista anmärkning, jag har inga lån, inga krediter och en förfrågning. Ligger på 2,17 nu.
 
K

Kämpa

Gäst
Poäng: 0
Hej.

Kul att följa detta.
Har vart i detta träsk själv med oerhörda skulder.
Bestämde mig dock för att komma ur detta även om det många gånger riktigt tuff och man velat ge upp och låta skiten fortsätta tills man dör.
Jag har gått ner från xxx.xxx.xxx hos bl.a kfm till noll i skulder.
Dock hade jag missflytt att få ett utmätningsförsök (om man nu kan kalla det för det) på hela 1200:- En skuld som drogs den 25:te. Dem drog t.o.m över 9000:- som jag månaden efter fick tillbaka.
Detta har dock gjort att jag har en anmärkning som går bort Januari 2020 .
Hos uc har jag 4,65% och ett ucscore på 551.
Inga registrerade skulder finns inga krediter och inga förfrågningar.
Känns lite skit nu när min sambo vill att vi ska köpa hus, ekomiskt ser jag inga som helst problem men antar att bankerna gör det. Har en årsinkomst på 480.000 samt undansatt sparkapital på 120.000.
Antar att jag inget kan göra för att få ner uc:n då det endast finns en anmärkning.. Lite hopplöst men vi lär väl få vänta till nästa år med att köpa villa.

Lycka till ni alla som kämpar och ge fan inte upp!
Livet efter är tusan så mycket skönare och man hämtar gladerligen in post och betalar räkningarna med glädje!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp