• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jo, det gjorde jag. Jag kan väl egentligen vänta går ut snart. Men bevisbördan låg på mig - Jag tyckte jag presenterade ett tydligt bevis med printscreen från min bank. Men det räckte inte.
Vem skulle du bevisa för, KFM eller?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Exakt, att skulden var reglerad...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Ok du behöver alltså ett skriftligt utlåtande från kreditgivaren.

Gothia valde att skita i att svara både mig och Kronofogden. KFMS rättelseteam skickade ut en förfrågan till Gothia där dom bad dom att bemöta faktumet att jag redan har betalat min skuld och printscreen bilden bifogat. Dock tyckte KFM att det visserligen talade för min fördel men dom ville ändå ha meer bevis.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 176
Mottagna reaktioner
1 928
Poäng
1 247
Vad tror du Terry om mina förutsättningar.

I Juni månad hade jag 24% på UC ej beviljad lån via Lendo senast. Efter det har jag grindat ett evigt snurrande med SMS lån utan att ta UC.

Gått ner från 13 FF till 7FF och UC har droppat från 24% till 11.4% på 5 månader och då har jag bara betalat räkningarna efter många om och men utan påminnelser och inkasso.

Har väntat med betalkollen tills nu och inför December har jag satt in stöten mot ett samlingslån.

340k inkomst
110k underskott
3 st blanco: 231k, 43k, 55k

2 st kontokrediter:
Mash:Haft 10k i evigheter (ammorterat 5k inför december med betalkoll)
Avida: Haft 80k i evigheter (ammorterat 10k inför december med betalkoll)

4 st av 7 UC försvinner nu i december (3st samma dag: 3:e december, 1 st 15:e december)

från 2st UC FF till 0st UC FF senaste 6 månaderna 26:e december

Blir intressant att se hur UC betyget reagerar med ammortering på krediterna samt att 4 st av 7 UC försvinner i December och dom 2 sista UC som är tagna under 6 månader försvinner.

Just nu som sagt 11,4% men frågan är vad den går ner till under December månad efter uppdateringen och UC försvinner samt inga UC senaste halvåret.

Kommer försöka om procenten droppar från 11.4 till ca 5%. Från din förklaring med att ammortera på krediter kan procenten droppa kraftigt. Skickade nu in 15k på ammortering som jag skrev.

Hoppas på att jag inte nyttjade betalkollen till detta i önödan. Men tog chansen med över hälften av UC FF som försvinner i December och dom 3 sista UC blir över 6 månader gammla.

Finns det någon chans att jag kan ta ett samlingslån igen i slutet på December tror du? Inte räknat exakt på vad jag kommer söka på. Men kommer vilja stänga SMS låne historien för gott och permanent spärra mig på alla sidor som jag längtat efter i 2 år nu. ca 150k som krävs sen successivt ammortera under 2019 för att ta ett nytt samlingslån senare 2020 när Underskott minskat och lön ökat för att samla ihop lite andra blanco
 
Senast ändrad:

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Vad tror du Terry om mina förutsättningar.

I Juni månad hade jag 24% på UC ej beviljad lån via Lendo senast. Efter det har jag grindat ett evigt snurrande med SMS lån utan att ta UC.

Gått ner från 13 FF till 7FF och UC har droppat från 24% till 11.4% på 5 månader och då har jag bara betalat räkningarna efter många om och men utan påminnelser och inkasso.

Har väntat med betalkollen tills nu och inför December har jag satt in stöten mot ett samlingslån.

340k inkomst
110k underskott
3 st blanco: 231k, 43k, 55k

2 st kontokrediter:
Mash:Haft 10k i evigheter (ammorterat 5k inför december med betalkoll)
Avida: Haft 80k i evigheter (ammorterat 10k inför december med betalkoll)

4 st av 7 UC försvinner nu i december (3st samma dag: 3:e december, 1 st 15:e december)

från 2st UC FF till 0st UC FF senaste 6 månaderna 26:e december

Blir intressant att se hur UC betyget reagerar med ammortering på krediterna samt att 4 st av 7 UC försvinner i December och dom 2 sista UC som är tagna under 6 månader försvinner.

Just nu som sagt 11,4% men frågan är vad den går ner till under December månad efter uppdateringen och UC försvinner samt inga UC senaste halvåret.

Kommer försöka om procenten droppar från 11.4 till ca 5%. Från din förklaring med att ammortera på krediter kan procenten droppa kraftigt. Skickade nu in 15k på ammortering som jag skrev.

Hoppas på att jag inte nyttjade betalkollen till detta i önödan. Men tog chansen med över hälften av UC FF som försvinner i December och dom 3 sista UC blir över 6 månader gammla.

Finns det någon chans att jag kan ta ett samlingslån igen i slutet på December tror du? Inte räknat exakt på vad jag kommer söka på. Men kommer vilja stänga SMS låne historien för gott och permanent spärra mig på alla sidor som jag längtat efter i 2 år nu. ca 150k som krävs sen successivt ammortera under 2019 för att ta ett nytt samlingslån senare 2020 när Underskott minskat och lön ökat för att samla ihop lite andra blanco
Jag gissar att dina krediter är maxade just nu. De amorteringar på dessa du flaggar för är lite i underkant. Du skulle behöva komma ner under hälften på dessa, då kommer du sitta med bra betyg. Värt nog att ta ett dyrare snabblån för att få ner krediterna. Då tror jag dina möjligheter till bra samlingslån ökar rejält.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Helt dött hos mig, alltså helt. Stått på 19.3% nu i en månad i princip trots att UC-förfrågningar blivit gamla, lån betas av, kreditskulden minskar.
Oerhört anmärkningsvärt.
Däremot försvinner två UC-förfrågningar till nu om 2 veckor så får vi se vad som händer.

Men misstänker att jag är på ca 10% enda fram tills att mitt skuldsaldo (historiska) är borta i maj.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
SATAN (!).

Betyget ner till 6.3% (!!!)

Euroloan (kreditkort) betalade jag av 5.000 på..... Det är heeeelt sjukt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Inte kreditengangemanget men själva betyget.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp