• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Köp och sälj tråden

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Jag kan inte, men hade jag kunnat och behövt pengar så hade jag gjort det.

I princip enda sättet att få minusränta på ett lån idag.

Ta en mobil på delbetalning med rabatt och utan ränta samtidigt som man omförhandlar abonnemanget billigare. Säljer mobilen till det rabatterade priset.

Ex pris:

iPhone 15 Pro utan abonnemang: 14995 kr

IPhone 15 Pro Med abonnemang och på delbetalning 3 år: 10 080kr, räntefritt.

Kan sälja den för 10.080 kr i andra hand och få abonnemanget på 24 månader billigare vid omförhandling.

Totalt sett blir det minusränta på dealen.
Jättebra exempel.
Det är jag villig köpa för + lägga till en summa om någon här i forumet har möjlighet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 548
Mottagna reaktioner
2 156
Poäng
1 427
Boozt någon som kan beställa eller någon annan sida? Pm
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Jag har en i princip oanvänd iPhone 12 PRO som ligger hos pantbanken. Legat där ett bra tag. Den går ut nu så skulle kunna sälja av den istället. Hör av er om det är intressant då det är enda sättet för mig att få ihop en liten summa.
 

kri$ti@n

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
20 September 2013
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
15
Poäng
72
@lånforum Är det inte bättre att de två parterna löser det sinsemellan utan att vi här ska bevittna nån rättegång mer eller mindre eller vara påhejare.
För skulle det värsta hända så blir ni också inblandade som ansvariga för forumet.
Japp, känns som somliga här kan växa upp lite bättre.
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
391
Poäng
487
Lägg ner hela tråden.
Trots goda intentioner hos de flesta finns det alltid risk att någon blir lurad.
Uppenbarligen många som skuldsätter sig ännu mera för att lösa problem med hjälp utav Låneforums tråd.
Omoraliskt.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 762
Mottagna reaktioner
1 905
Poäng
1 217
Har tagit bort ett gäng inlägg relaterat till en privat diskussion om utebliven betalning, se reglerna: https://www.lånforum.se/threads/regler-på-forumet.1145/ "Peka ut specifik medlem:". Kontakta mig direkt istället.

För alla typer av försäljningar över några hundralappar, använd en tjänst liknande denna: https://www.blocket.se/tjanster/frakt

Funderade på att stänga tråden, men problemet ovan har bara uppkommit i ett enda fall vad jag vet. Så låter den ligga. Likt många andra marknadsplatser, framförallt de som är gratis att annonsera på, så behövs extra skydd vid stora affärer.
 
Senast ändrad:

taddekrona

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
28 November 2022
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Någon som säljer en telefon, i bra skick, behöver inte vara helt ny men helst välbehållen. Behöver inte heller vara den nyaste modellen. Hör av er
 

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Vill nån sälja en Iphone 15 pro välkommen att höra av dig i Pm eller här.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Lägg ner hela tråden.
Trots goda intentioner hos de flesta finns det alltid risk att någon blir lurad.
Uppenbarligen många som skuldsätter sig ännu mera för att lösa problem med hjälp utav Låneforums tråd.
Omoraliskt.
Håller med. särskilt när nån ska köpa ngt för 3-4 000 kr som egentligen kostar mer än det dubbla av ngn som öppet skrivit om sin situation att man inte har pengar. Sen när man inte får betalt så ska man använda mafiametoder för att få betalt.
99% av alla som vill sälja ngt här behöver pengar akut och därför köper dyra varor, säljer billigt. Sen står man med en kredit/lån som tickar.
Det här hjälper inte en ur en skuldfälla utan förvärrar ens situation.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 762
Mottagna reaktioner
1 905
Poäng
1 217
Håller med. särskilt när nån ska köpa ngt för 3-4 000 kr som egentligen kostar mer än det dubbla av ngn som öppet skrivit om sin situation att man inte har pengar. Sen när man inte får betalt så ska man använda mafiametoder för att få betalt.
99% av alla som vill sälja ngt här behöver pengar akut och därför köper dyra varor, säljer billigt. Sen står man med en kredit/lån som tickar.
Det här hjälper inte en ur en skuldfälla utan förvärrar ens situation.
Kollade bakåt i tråden och 99% kan det inte vara? Dessutom har tråden denna regel, som möjligen inte har följts så bra märker jag nu: "- Det är inte ok att lägga ut en förfrågan om att man kan köpa vad som helst på kredit för att sedan sälja vidare."
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp