• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Det var ju ganska många punkter emot skuldsanering och alla under skäligheten. Dessutom ett par med starkt emot. Vänta några år så kanske
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Jao. Förra året var anledningen att jag tagit lån i närtid. Jag studerade även då för att få en högre inkomst och därmed kunna betala på mina skulder.. men jaja. Min överklagan landade på fem sidor xD
Det finns ingen direkt koppling på mängden skrift och chansen att få igenom en överklagan
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Det finns ingen direkt koppling på mängden skrift och chansen att få igenom en överklagan
Du tror det alltså? Vi får väl se, ju mer information desto bättre bedömning bör man kunna göra. Med Kronofogdens felaktiga uppgifter i utredningen, med missförstånd och avsaknad av väsentlig information så är det säkerligen större chans att Tingsrätten går på min linje snarare än Kronofogdens om jag lämnar in en fem sidor lång mer utförlig beskrivning än den som Kronofogden fick ner på ett halvt A4 i sin utredning.

"
En skuldsanering behöver vara skälig med hänsyn till de personliga och
ekonomiska förhållandena. Vi tar hänsyn till hela situationen och särskilt till hur
och varför skulderna har uppkommit, vad personen har gjort för att försöka
betala dem och hur han eller hon har medverkat vid handläggningen (9 §)."

Jag påstår att ingen hänsyn har tagits till de personliga förhållandena och absolut inte till hela situationen och verkligen inte särskilt till hur och varför skulderna har uppkommit och en total feltolkning av vad personen har gjort för att försöka betala dem.

Vi får la se, Lassé!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Du tror det alltså? Vi får väl se, ju mer information desto bättre bedömning bör man kunna göra. Med Kronofogdens felaktiga uppgifter i utredningen, med missförstånd och avsaknad av väsentlig information så är det säkerligen större chans att Tingsrätten går på min linje snarare än Kronofogdens om jag lämnar in en fem sidor lång mer utförlig beskrivning än den som Kronofogden fick ner på ett halvt A4 i sin utredning.

"
En skuldsanering behöver vara skälig med hänsyn till de personliga och
ekonomiska förhållandena. Vi tar hänsyn till hela situationen och särskilt till hur
och varför skulderna har uppkommit, vad personen har gjort för att försöka
betala dem och hur han eller hon har medverkat vid handläggningen (9 §)."

Jag påstår att ingen hänsyn har tagits till de personliga förhållandena och absolut inte till hela situationen och verkligen inte särskilt till hur och varför skulderna har uppkommit och en total feltolkning av vad personen har gjort för att försöka betala dem.

Vi får la se, Lassé!
Ja jag tror inte de finns någon koppling på mängden text och chans att då igenom en överklagan
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Ja jag tror inte de finns någon koppling på mängden text och chans att då igenom en överklagan
Okej.

Du menar då att en mer utförlig förklaring - som faktiskt ger ett svar på frågan "varför" - inte väger tyngre än en text som bara ger halva berättelsen?

Exempel (som inte har med någon skuldsanering att göra):
Kalle kastade en sten genom ett fönster.

Kalle kastade en sten genom fönstret för att kunna klättra in och rädda de åtta kattungarna som fanns i det brinnande huset.

Eller som taget ur min utredning från KFM:

"Du gav bort pengar eller tillgångar mellan åren 2017-2019."

Nej, jag betalade omkostnaderna för min partner som utnyttjade mig i en väldigt destruktiv relation som i sin tur gav mig enormt mycket ångest, depression och stress, som i sin tur resulterade i att jag började fly undan verkligheten genom att spela om pengar, vilket i sin tur ledde till ett spelberoende, som i sin tur ledde till att jag tog lån.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Okej.

Du menar då att en mer utförlig förklaring - som faktiskt ger ett svar på frågan "varför" - inte väger tyngre än en text som bara ger halva berättelsen?

Exempel (som inte har med någon skuldsanering att göra):
Kalle kastade en sten genom ett fönster.

Kalle kastade en sten genom fönstret för att kunna klättra in och rädda de åtta kattungarna som fanns i det brinnande huset.

Eller som taget ur min utredning från KFM:

"Du gav bort pengar eller tillgångar mellan åren 2017-2019."

Nej, jag betalade omkostnaderna för min partner som utnyttjade mig i en väldigt destruktiv relation som i sin tur gav mig enormt mycket ångest, depression och stress, som i sin tur resulterade i att jag började fly undan verkligheten genom att spela om pengar, vilket i sin tur ledde till ett spelberoende, som i sin tur ledde till att jag tog lån.

Det jag menar är att det inte finns någon koppling mellan mängden text i en överklagan och möjligen att få igenom överklagandet.
 

Snokar123

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
10 Juli 2019
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hallå!
nån här som vet hur lång tid det tar mellan avslag på skuldsanering och när de börjar utmäta lönen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp