• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Håller tummarna! Berätta gärna hur det gick!
Hoppas verkligen du blir beviljad Terry, svårt o tro 80% av dem här tagit skumma lån som du gjort bara för o klara av det! Vem här hade chansat me livet som insats i lånehajar bara för o pusslar ihop saker. Även om du tjänar bra så hoppas ja du blir beviljad då du gjort över förväntan vad alla här nog skulle vågat för o betala sina skulder:/
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Mailat in svar på de frågor som handläggaren hade. Bara att invänta vad nästa steg blir...
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Det blev ett avslag. Trots att handläggaren var väldigt inkännande och förstående (vad det verkade) har hon tydligen missat relevant information och även snurrat till det med datum, år och så vidare. Nu skriver jag en överklagan. Än är inte slaget förlorat. Hoppas du får bättre utfall!

Här är anledningarna, men jag kommenterar dem inte mer ingående här men jag kan säga att 1 & 2 inte stämmer helt och hållet. Spel ja, 2021(november) slutade jag spela. Då tog jag även sista samlingslånet (mars).

Det står även följande;


"Du levde under åren 2017-2019 i en relation där du betalade alla
kostnader. Du går idag hos psykolog och får behandling.
Du har betalat vad du har kunnat, arbetat mer än heltid för att öka dina
inkomster, minskat dina kostnader, förhandlat med dem du är skyldig pengar och sålt dina tillgångar.
"

Och så avslaget:
"
Du har inte gjort tillräckliga ansträngningar för att skaffa dig så goda inkomster
som möjligt eftersom du valt att studera trots att du har möjligheter till inkomst
från arbete. Därmed har du inte gjort vad som kan förväntas av dig för att öka
dina möjligheter att betala åtminstone en del av dina skulder. Detta talar starkt
emot en skuldsanering för dig.

Du har skulder på grund av att du lånat pengar för att bekosta en annans persons
utgifter. Genom att hjälpa en annan vuxen person med ekonomiska
resurser har du själv försatt dig i en svår ekonomisk sits. Detta talar emot en
skuldsanering för dig.

Du har tagit lån för att finansiera ett spelande om pengar. Att en del av dina
skulder har uppkommit på detta sätt och relativt nära i tiden talar starkt emot en
skuldsanering för dig.

Vid en helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som
talar emot en skuldsanering för dig. Vi bedömer därför att det i dagsläget inte är
skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi avslår därför din ansökan."

Synd att jobba mer än 100% inte är tillräckligt då... jag studerar heltid som kommer ge mig en högre ingångslön och till ett yrke där jag inte kommer bli utbränd som jag blivit på tidigare anställningar. Tog även ett jobb nyligen till det jag studerar på 80% samtidigt som jag studerar 100%, för att kunna betala på löneutmätningen. Jag återkommer när min överklagan har beviljats ;-)
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Lider med dig kompis :( Hoppas att överklagan går igenom. Om inte, lev med löneutmätning något år och sök sedan igen. Dina chanser vid en framtida ansökan borde vara mycket goda. Kämpa! :)
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Lider med dig kompis :( Hoppas att överklagan går igenom. Om inte, lev med löneutmätning något år och sök sedan igen. Dina chanser vid en framtida ansökan borde vara mycket goda. Kämpa! :)
Jao. Förra året var anledningen att jag tagit lån i närtid. Jag studerade även då för att få en högre inkomst och därmed kunna betala på mina skulder.. men jaja. Min överklagan landade på fem sidor xD
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp