• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Lali

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Så skönt med steg 2 Väntar nervöst här. Inledande 16 oktober så förhoppningsvis får jag med betalplan snart.
Har du behövt komplettera med något under ditt inledande? Väntar nervöst och vet inte hur jag ska stå ut om inget händer på vägen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Har du behövt komplettera med något under ditt inledande? Väntar nervöst och vet inte hur jag ska stå ut om inget händer på vägen.
Nej har inte fått någon förfrågan om komplettering. Däremot har jag själv lämnat uppgifter då jag var sjukskriven vid inledande och nu jobbar deltid. Tänker att det kanske är positivt om de inte begär komplettering.
 

Mumlan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
20 Maj 2023
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
189
Poäng
357
Så skönt med steg 2 Väntar nervöst här. Inledande 16 oktober så förhoppningsvis får jag med betalplan snart.
Fick min betalplan idag. Kommer betala 60% av mina skulder, det känns bra. Jag fick inledande 23/10, så närsomhelst borde du få din plan också.
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Fick min betalplan idag. Kommer betala 60% av mina skulder, det känns bra. Jag fick inledande 23/10, så närsomhelst borde du få din plan också.
Oj då fick du inledande efter och har redan fått betalplanen. Undrar vad som dröjer i mitt ärende. Blir man ju lite nervös. Men vet jag har fått bytt handläggare vilket inte heller känns 100
 

Lali

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Vet ni något om hur kfm ser på en skuld man har till en privatperson som uppstått genom att denne person tagit lån för att hjälpa till med att lösa en persons skulder..? Jag har en skuld till min sambo som numera består i ett lån han betalar på, det började med att han lånade ut från sitt sparande och sedan lånade han för att lösa mina smålån för att vi skulle få en drägligare vardag.. detta var innan han förstod hur illa det stod till med mitt spelberoende runt år 2015-2016. Kfm vill att han ska redovisa datum för skulden men eftersom det är en sammanställning av så mycket smått som sedan blivit en skuld vet han inte hur han ska redovisa, har någon erfarenhet av något liknande och kan vara behjälplig? Kanske är bäst att ringa handläggaren
 

Mumlan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
20 Maj 2023
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
189
Poäng
357
Oj då fick du inledande efter och har redan fått betalplanen. Undrar vad som dröjer i mitt ärende. Blir man ju lite nervös. Men vet jag har fått bytt handläggare vilket inte heller känns 100
Du behöver inte vara orolig. Det kan ju vara banker som tar tid på sig. Byte av handläggare kan ju också göra att det tar extra tid. Det kommer gå bra ska du se!
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Du behöver inte vara orolig. Det kan ju vara banker som tar tid på sig. Byte av handläggare kan ju också göra att det tar extra tid. Det kommer gå bra ska du se!
Det hoppas jag andra gången gilt vore trevligt. Hade varit skönt med besked innan jul men får kanske ställa mig in på att vänta under helgerna.
 

onlymeagainsteverything

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 September 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Jag gick beviljad skuldsanering idag va så rädd när ja skulle läsa beslutet. Sökte i maj 2023, inledande 1 september och betalplan i oktober. Började betala då. En satte sig emot skuldsanering som gjorde att det drog ut på tiden men kronofogden gick på min förklaring beslut idag. Jag är så jävla lycklig just nu. Fyfan 2027 är ja skuldfri. Nu kan ja räkna ner på riktigt. Detta året har börjat väldigt bra.

Men jäklar vad lång tid det har tagit från ansökan. Helt galet.
 

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
204
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Jag gick beviljad skuldsanering idag va så rädd när ja skulle läsa beslutet. Sökte i maj 2023, inledande 1 september och betalplan i oktober. Började betala då. En satte sig emot skuldsanering som gjorde att det drog ut på tiden men kronofogden gick på min förklaring beslut idag. Jag är så jävla lycklig just nu. Fyfan 2027 är ja skuldfri. Nu kan ja räkna ner på riktigt. Detta året har börjat väldigt bra.

Men jäklar vad lång tid det har tagit från ansökan. Helt galet.
Grattis till en jäkligt bra början på året
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp