• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 945
Mottagna reaktioner
13 596
Poäng
10 387
Trodde att pågående lånande för att fortsätta spel och/eller att fortsätta "gambla" på börsen var högt uppe på den listan.
Ja den känns rätt uppenbar också, vilket för många missar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Nån som skickade in sin ansökan om skuldsanering mitten/slutet på april som fått något samtal ännu? Tänker hur bra deras uppdatering på hemsidan stämmer :)
 

Confused1979

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
16 December 2022
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Nån som skickade in sin ansökan om skuldsanering mitten/slutet på april som fått något samtal ännu? Tänker hur bra deras uppdatering på hemsidan stämmer :)
Jag har en vän som sökte 12/4, hen fick sitt samtal om inledande den 22/8.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Går på föräldraledighet nu fr.om 1/9 och behöver lämna in en ny redogörelse för inkomst till KFM eftersom min -och min sambons inkomst kommer att förändras. I och med att försäkringskassans bryt är den 20:e varje månad kommer min inkomst variera från månad till månad. Ibland med så mycket som flera tusen. Hur ska jag redogöra detta för KFM? Ska jag inkomma med en ny blankett varje månad eller dra ett slags snitt på vad jag får ut varje månad under min föräldraledighet? Skickade en fråga via mail till KFM för en vecka sen men har fortfarande inte fått något svar.
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Helt galet nu är väntetiden för skuldsaneringsabsökningar uppe i 5 mån!! Var ska det ta vägen? Väntar ff på min andra prövning skickade in nu ansökan 22 maj. Får jag avslag igen efter inledande vet jag inte vad jag gör Tungt nu.
 

Mumlan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
20 Maj 2023
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
189
Poäng
357
Helt galet nu är väntetiden för skuldsaneringsabsökningar uppe i 5 mån!! Var ska det ta vägen? Väntar ff på min andra prövning skickade in nu ansökan 22 maj. Får jag avslag igen efter inledande vet jag inte vad jag gör Tungt nu.
Väntar också, ansökte början på juni, känns som om det bara blir längre och längre till min tur. Fattar att det blir extra tungt andra gången. Undrar hur jag kommer må om jag får avslag efter så lång tid, och säkert ännu längre väntetid efter det då om man söker igen. Riktigt påfrestande detta!
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Väntar också, ansökte början på juni, känns som om det bara blir längre och längre till min tur. Fattar att det blir extra tungt andra gången. Undrar hur jag kommer må om jag får avslag efter så lång tid, och säkert ännu längre väntetid efter det då om man söker igen. Riktigt påfrestande detta!
Ja så är det ju. Samtidigt som jag har lärt mig massor på vägen och fortfarande tycker att jag eg inte bordes fått inledande då det senare avslogs på grund av att vissa skulder ansågs för nya. Vilket inte var nya uppgifter för KFM. Sen var flera saker direkt felaktiga i beslutet. Hoppas på bättre handläggare denna gång som får fakta rätt iaf. Men förra ggr sökte jag 12 aug och fick inledande 3 okt. Lite skillnad i väntetid kan man säga.
 

Mumlan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
20 Maj 2023
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
189
Poäng
357
Ja så är det ju. Samtidigt som jag har lärt mig massor på vägen och fortfarande tycker att jag eg inte bordes fått inledande då det senare avslogs på grund av att vissa skulder ansågs för nya. Vilket inte var nya uppgifter för KFM. Sen var flera saker direkt felaktiga i beslutet. Hoppas på bättre handläggare denna gång som får fakta rätt iaf. Men förra ggr sökte jag 12 aug och fick inledande 3 okt. Lite skillnad i väntetid kan man säga.
Hahaha,ja, det kan man säga! Jag hoppas det går vägen för dig denna gång nu!
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Går på föräldraledighet nu fr.om 1/9 och behöver lämna in en ny redogörelse för inkomst till KFM eftersom min -och min sambons inkomst kommer att förändras. I och med att försäkringskassans bryt är den 20:e varje månad kommer min inkomst variera från månad till månad. Ibland med så mycket som flera tusen. Hur ska jag redogöra detta för KFM? Ska jag inkomma med en ny blankett varje månad eller dra ett slags snitt på vad jag får ut varje månad under min föräldraledighet? Skickade en fråga via mail till KFM för en vecka sen men har fortfarande inte fått något svar.
Ingen med erfarenhet som kan besvara mina fråga?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 970
Poäng
1 307
Man kan hamna under förbehållsbeloppet per månad genom att ta ut färre dagar, men då får man snåla, leva på någon annan eller hur man nu väljer att göra.
Att sen komma och påstå att Kronofogden räknat fel kan man däremot inte göra.
Se ovan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp