• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Herregud vad jag har dålig erfarenhet utav dom jag har träffat (totalt 5) anledningen till att jag träffade så många var att jag bytte stad i Skåne vilket innebar att jag "tog upp tråden" i den nya kommunen.

Dom är absolut vänliga, snälla, dom gör det dom säger att dom ska göra. Dom vill väl och menar väl. 4 utav dom var dessutom väldigt proaktiva och vidtog mycket för att hjälpa mig.

Problemet är dock att kunskapsnivån inte bara att den är bristfällig utan den är rentav felaktig. Det var så mycket sjuk info att jag inte ens orkade ta diskussionen men det var allt ifrån att ju fler gånger man söker desto större chans är det att du beviljas (vilket dock paradoxalt nog stämde i mitt fall :D ) men framförallt var det mycket konstiga saker om betalningsföreläggande, utmätning, skuldsaldo. Dom kan liksom inte dessa grejer. Det dom kan göra är en KALP och det är ungefär där deras kunskap tar slut, o ja dom kan skicka in en ansökan om skuldsanering men vet inte riktigt om det faller under kunskapssegmentet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Herregud vad jag har dålig erfarenhet utav dom jag har träffat (totalt 5) anledningen till att jag träffade så många var att jag bytte stad i Skåne vilket innebar att jag "tog upp tråden" i den nya kommunen.

Dom är absolut vänliga, snälla, dom gör det dom säger att dom ska göra. Dom vill väl och menar väl. 4 utav dom var dessutom väldigt proaktiva och vidtog mycket för att hjälpa mig.

Problemet är dock att kunskapsnivån inte bara att den är bristfällig utan den är rentav felaktig. Det var så mycket sjuk info att jag inte ens orkade ta diskussionen men det var allt ifrån att ju fler gånger man söker desto större chans är det att du beviljas (vilket dock paradoxalt nog stämde i mitt fall :D ) men framförallt var det mycket konstiga saker om betalningsföreläggande, utmätning, skuldsaldo. Dom kan liksom inte dessa grejer. Det dom kan göra är en KALP och det är ungefär där deras kunskap tar slut, o ja dom kan skicka in en ansökan om skuldsanering men vet inte riktigt om det faller under kunskapssegmentet.
Då delar Vi uppfattning om kunskapsnivån, dock i olika delar av landet.
Men den timmen jag var hos våran rådgivare i kommunen....det är en timme av livet jag aldrig får igen, den slösade jag bort på ingenting.
 

Cecilia 122

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Då delar Vi uppfattning om kunskapsnivån, dock i olika delar av landet.
Men den timmen jag var hos våran rådgivare i kommunen....det är en timme av livet jag aldrig får igen, den slösade jag bort på ingenting.
Håller med dock träffat en riktigt bra o kunnig budget o skuldrådgivare
Men också de som varit dåliga
 

Steven

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
31 Juli 2023
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37
Ni som har sökt skuldsanering & fick komplettera med uppgifter. Tog det lång tid tills ni fick beslut att dem gick vidare med ansökan eller om det blev avslag?
 

Nickeman

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
13
Poäng
37
Idag fick jag förslag om betalplan fick inledande i juni ansökte om sanering i december nu ska det bara läsas igenom ordentligt och gå igenom förslaget med handläggaren på kronofogden då det var lite oklarheter i förslaget men känns skönt att man kommit en liten bit till på vägen om förhoppningsvis en nystart i livet
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Idag fick jag förslag om betalplan fick inledande i juni ansökte om sanering i december nu ska det bara läsas igenom ordentligt och gå igenom förslaget med handläggaren på kronofogden då det var lite oklarheter i förslaget men känns skönt att man kommit en liten bit till på vägen om förhoppningsvis en nystart i livet
Ungefär när i juni fick du inledande?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp