• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Daljo99

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
5 Maj 2024
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Har några funderingar nu då jag har fått inledande. På kronofogdens mina sidor är det ca 8 st som det står kravet har återkallats? har dom sålt vidare mina lån/skulder ? eller vad menas med det ?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 407
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Har några funderingar nu då jag har fått inledande. På kronofogdens mina sidor är det ca 8 st som det står kravet har återkallats? har dom sålt vidare mina lån/skulder ? eller vad menas med det ?
Kallar tillbaka det för att dem betalar en avgift för att ha det hos kronofogden och är ingen mening för dem just nu
 

Daljo99

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
5 Maj 2024
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Kallar tillbaka det för att dem betalar en avgift för att ha det hos kronofogden och är ingen mening för dem just nu
Ok, tack då vet jag. Tänkte på en annan grej , har ca 15st olika lån (massa skit) flesta tagna under 2015-18, hur vanligt är det att ialf några motsätter sig ?
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
451
Poäng
557
Ok, tack då vet jag. Tänkte på en annan grej , har ca 15st olika lån (massa skit) flesta tagna under 2015-18, hur vanligt är det att ialf några motsätter sig ?
Ne ska du nog inte oroa dig för. De allra nyaste isf som ej skulle gilla det.
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
451
Poäng
557
Från det ena till det andra.

Om jag söker om reseersättning från Skatteverket och har nu en skatteskuld skuld där. Som ingår i min sanering, Hur skulle det funka? Det är ju ändå pengar jag har rätt till. Men om skulden ligger kvar och syns där så dras de pengarna in till skatteskulden vilket i sin tur skulle bli gynnande av borgenär typ väl ?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 291
Poäng
4 147
Om skatteskulden ingår i din skuldsanering så är den ju sk avslutad hos Skatteverket så rimligtvis så borde reseersättning betalas ut.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp