• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Mumlan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
20 Maj 2023
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
189
Poäng
357
Förhoppningsvis rullar det på lite fortare snart när semestern är över. Jag trodde min ansökan skulle handläggas i sep men börjar tvivla på det nu. Jag ansökte 22 maj.
Jag hade hoppats på att april avhandlas i augusti och maj under september, så att min kommer överst i högen i början på oktober. Men det känns nästan som att det står helt still. Hur många ansökningar har det kommit under våren egentligen? :eek:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

laurentii

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 December 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Jag skickade in min ansökan om skuldsanering 5e april och fick mitt samtal 9e augusti, så förhoppningsvis går det något snabbare än vad hemsidan påvisar ☺️
 

Mumlan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
20 Maj 2023
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
189
Poäng
357
Förstår din känsla, försiktigt positiv ^^ men stort grattis till dig som klarat första steget! Håller tummarna för dig!
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
På 1 vecka har dom hoppat fram 2 dagar enligt uppdateringen på skuldsanering!
Känns som det kommer ta tid innan dom är på 27 april :( då jag skickade in.
Hårda tider framöver som kommer. Folk med hus i åldrarna 22-35 är redan överbelånade med ”gratis-ränta” i förhållande till oss här inne, och nu när de ska lägga om räntorna och inser att 2% till på 3-5MSEK svider duktigt i månaden.

Hoppas och ber att räntorna vänder ner snart så inte denna sida växer ännu mera.

Tragiskt och bevittna att fler har det lika jävligt som en själv.
 

Mumlan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
20 Maj 2023
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
189
Poäng
357
Har sett ett par exempel på några som fått avslag på överkonsumtion eller för höga skulder kontra vad som behövs för försörjning. Hur gör man för att ändra det till nästa ansökan? Svårt att "jobba med den" liksom....
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Har sett ett par exempel på några som fått avslag på överkonsumtion eller för höga skulder kontra vad som behövs för försörjning. Hur gör man för att ändra det till nästa ansökan? Svårt att "jobba med den" liksom....
Avslag för att höga skulder kontra vad som behövs för försörjning. Vad betyder det? Jag är inte riktigt med på vad du menar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp