• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Tråkigt… Vad är anledningen till skuldsättningen, om jag får fråga?
Kunde dom se att du sålt en bil, hur länge sen var det?
Har sin grund i en misslyckad affär på börsen och överkonsumtion. Bilen såldes för en månad sedan ca.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Beklagar avslaget! Du kan alltid testa att överklaga...du förlorar inget på det. Annars skulle jag söka igen om ett år om det blir avslag även efter överklagan.
Är som ett jäkla lotteri vem som får skuldsanering och vem som inte får det...sjukt att det ska vara så!
Är det någon egentlig mening att lägga ned både tid och ork på att överklaga? Det är ju ingenting i sak som inte stämmer i KFM:s beslut. Hur länge dröjer det innan överklagan hanteras?
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Är det någon egentlig mening att lägga ned både tid och ork på att överklaga? Det är ju ingenting i sak som inte stämmer i KFM:s beslut. Hur länge dröjer det innan överklagan hanteras?

Vet inte egentligen...jag överklagade en gång men tingsrätten gick på kfm linje ändå. Kommer ej ihåg hur lång tid det tog...har och göra med hur mycket tingsrätten har att göra.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Vet inte egentligen...jag överklagade en gång men tingsrätten gick på kfm linje ändå. Kommer ej ihåg hur lång tid det tog...har och göra med hur mycket tingsrätten har att göra.
Jag tänker att det måste finnas synnerliga skäl för att tingsrätten ska gå på ens egen linje. Såsom att KFM fattat beslut utifrån helt fel information etc. I mitt fall finns det inga sådan omständigheter. Känns helt poänglöst att överklaga. Kontaktade kommunens budget -och skuldrådgivare per mail och förklarade min situation. Fick ett snabbt svar ungefär så som "har du redan utmätning av lön och ett skuldsaldo hos KFM, finns det inget vi kan bistå med"...Även den kontakten känns meningslös.
 

Johanghost

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Maj 2020
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Jag tänker att det måste finnas synnerliga skäl för att tingsrätten ska gå på ens egen linje. Såsom att KFM fattat beslut utifrån helt fel information etc. I mitt fall finns det inga sådan omständigheter. Känns helt poänglöst att överklaga. Kontaktade kommunens budget -och skuldrådgivare per mail och förklarade min situation. Fick ett snabbt svar ungefär så som "har du redan utmätning av lön och ett skuldsaldo hos KFM, finns det inget vi kan bistå med"...Även den kontakten känns meningslös.
Men jag trodde skuldrådgivaren kunde hjälpa dig med en nu ansökan, är det inte deras jobb ?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Men jag trodde skuldrådgivaren kunde hjälpa dig med en nu ansökan, är det inte deras jobb ?
Jag har redan ansökt och precis fått avslag. Det är klart de kan hjälpa mig med en ny ansökan, det skulle dock inte göra någon större skillnad.
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Några veckor till innan jag får besked om att inleda. Idag är en jobbig dag med mycket ångest! Det kommer bli denna månad jag kommer behöva släppa skulder vidare. Har tappat hoppet helt just nu och tror jag är inne i en depression! Talade om för min chef förra veckan angående mina skulder och han var ändå positiv och sa att han vill ha kvar mig på jobbet fast jag sa att jag börjat leta andra jobb. Har tappat min livsglädje och det är så jobbigt. Vill vara en glad positiv människa och hålla mig uppe för mina barn men just nu bryter jag bara ihop! Känns som livet är förstört. Tror jag kommer få avslag då jag behövt plocka av mina krediter för att överleva. Har aldrig varit hos KF så har en rädsla över det. Men orkar inte kämpa mer nu. Behöver bara skriva av mig lite när det finns folk som sitter i samma sits! Kram till er
 

Cissis

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
3 April 2023
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Några veckor till innan jag får besked om att inleda. Idag är en jobbig dag med mycket ångest! Det kommer bli denna månad jag kommer behöva släppa skulder vidare. Har tappat hoppet helt just nu och tror jag är inne i en depression! Talade om för min chef förra veckan angående mina skulder och han var ändå positiv och sa att han vill ha kvar mig på jobbet fast jag sa att jag börjat leta andra jobb. Har tappat min livsglädje och det är så jobbigt. Vill vara en glad positiv människa och hålla mig uppe för mina barn men just nu bryter jag bara ihop! Känns som livet är förstört. Tror jag kommer få avslag då jag behövt plocka av mina krediter för att överleva. Har aldrig varit hos KF så har en rädsla över det. Men orkar inte kämpa mer nu. Behöver bara skriva av mig lite när det finns folk som sitter i samma sits! Kram till er
Förstår dej! Men en jobbig grej avklarad ju, o berätta för chefen o det verkade ju ha gått bra Det är såklart ingen som vill ha löneutmätning men som det är nu så kommer du ju ha mer pengar över i månaden med löneutmätning och då behöver du inte ta nya lån och om nåt år kan du söka skuldsanering igen (om du får avslag)! Kämpa på! Pengar är inte allt i livet. Har sett på nära håll hur snabbt personer kan försvinna ur ens liv o vad spelar skulder för roll då om man förlorar dom man står närmast. Hälsan måste gå först!
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Förstår dej! Men en jobbig grej avklarad ju, o berätta för chefen o det verkade ju ha gått bra Det är såklart ingen som vill ha löneutmätning men som det är nu så kommer du ju ha mer pengar över i månaden med löneutmätning och då behöver du inte ta nya lån och om nåt år kan du söka skuldsanering igen (om du får avslag)! Kämpa på! Pengar är inte allt i livet. Har sett på nära håll hur snabbt personer kan försvinna ur ens liv o vad spelar skulder för roll då om man förlorar dom man står närmast. Hälsan måste gå först!
Ja precis. Kände att jag måste tala om och verkade som att han har vänner i samma sits!
ja så är det men känns som man kommer sitta resten av livet med löneutmätning. Vill att mina nära och kära ska må bra!
ja jag skulle ha mycket mer över varje månad än att gå back många tusenlappar! Så det skulle nog kännas som en frihet i sig,
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp