• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej!
Jag fick nyss förslag om skuldsanering och betalplan på 5 år som startar juli 2024. Ringer imorgon och godkänner förslaget. Nu kommer vi till min fråga- det beloppet som jag ska betala varje månad är väl passerat på om min sambo jobbar och får inkomst efter hennes utbildning? Annars kan jag inte betala när det är bara jag som jobbar och sambon har 0 inkomst just nu. Hon blir klar juni 2024 och KF räknar med att sambon får jobb (inkomst) september 2024, därför det står att jag ska börja betala från o med september 2024 trots betalplanen startar juli 2024 och det står att jag inte ska betala under juli och augusti månad.
Märkligt att du inte ska betala juli och augusti men jag antar att det är för att du har en nollplan ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Hej!
Jag fick nyss förslag om skuldsanering och betalplan på 5 år som startar juli 2024. Ringer imorgon och godkänner förslaget. Nu kommer vi till min fråga- det beloppet som jag ska betala varje månad är väl passerat på om min sambo jobbar och får inkomst efter hennes utbildning? Annars kan jag inte betala när det är bara jag som jobbar och sambon har 0 inkomst just nu. Hon blir klar juni 2024 och KF räknar med att sambon får jobb (inkomst) september 2024, därför det står att jag ska börja betala från o med september 2024 trots betalplanen startar juli 2024 och det står att jag inte ska betala under juli och augusti månad.

Jag är i identisk situation.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
En fråga.

Jag brukar ha 2000-3000 kr i utlägg varje månad. Resor och dylikt. Men alltså det är ju mina egna pengar jag ligger ute med. Hur räknar KFM detta i min skuldsanering?

Den summan står med som brutto/netto på min lön? Men det är ju inte del utav lönen. Så blir missvisande.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
En fråga.

Jag brukar ha 2000-3000 kr i utlägg varje månad. Resor och dylikt. Men alltså det är ju mina egna pengar jag ligger ute med. Hur räknar KFM detta i min skuldsanering?

Den summan står med som brutto/netto på min lön? Men det är ju inte del utav lönen. Så blir missvisande.
Det måste du ju påtala och bevisa att det är ersättning för utlägg. Står det inte specat som det på ditt lönebesked?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Det måste du ju påtala och bevisa att det är ersättning för utlägg. Står det inte specat som det på ditt lönebesked?

Jo det är klart det gör men jag har inte skickat in lönespecer utan KFM ser ju uppgifter ifrån Skatteverket och går på dessa.
 

Donkel

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
28 November 2019
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
19
Poäng
47
Idag fick jag beslut om inledande. Det är så skönt, men nu hoppas jag bara att detta håller hela vägen. Sökte i november 2023 hade mitt inledande samtal precis före påsk.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp