• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Jaha, så dem kollar dessutom på tidigare ansökningar? Jag tänkte söka till sommaren igen, då har det gått 1 år sen jag sökte första gången.
Sa dem till mig iallafall så det jag har att gå på. Jämför om man gjort ngt eller kommit någonstans sen senaste ansökningen
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 341
Mottagna reaktioner
433
Poäng
557
Ja, kanske.
Tänker ändå att det skulle bespara dem massa onödiga ansökningar med för nya skulder om de kunde vara lite mer tydliga med när en skuld inte längre är ny. Skuld och budget rådgivaren jag har kontakt med rådde mig att konstant ha en ansökan i rullning eftersom att man inte vet när den inte längre är ny. Det kan ju bli ett jäkla extra jobb för dem om alla ska göra så.
Kronofogden har inga tydliga riktlinjer, vilken handläggare spelar stor roll. Vad som utmäts och vem som får skuldsanering bestämmer handläggaren.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Sa dem till mig iallafall så det jag har att gå på. Jämför om man gjort ngt eller kommit någonstans sen senaste ansökningen
Känns rätt naturligt att dom kollar på föreg ansökan o orsak till avslag för att se om man åtgärdat det...tönker jag.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
Känns rätt naturligt att dom kollar på föreg ansökan o orsak till avslag för att se om man åtgärdat det...tönker jag.
Ja absolut, jag håller med. Jag kan ju dock inte görs något eftersom allt endast handlar om tid..
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 969
Poäng
1 307
Kronofogden har inga tydliga riktlinjer, vilken handläggare spelar stor roll. Vad som utmäts och vem som får skuldsanering bestämmer handläggaren.
Det finns tydliga riktlinjer för vad som utmäts.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 341
Mottagna reaktioner
433
Poäng
557
Det finns tydliga riktlinjer för vad som utmäts.
Hur kommer det sig att en del får behålla bilar med värde på 100.000 med stora skuldsaldo , och en del får den utmätt? Och med samma förutsättningar.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 969
Poäng
1 307
Hur kommer det sig att en del får behålla bilar med värde på 100.000 med stora skuldsaldo , och en del får den utmätt? Och med samma förutsättningar.
Vad har du för källa till detta påstående?
En bil måste påträffas för att kunna utmätas.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Jag fick precis på Kivra 400 kronor en patientavgift som är relativt ny, kanske 3 månader gammal.

Hade glömt den helt.

Kan detta bli problem nu när jag fick inledande för tre veckor sedan? Räknas detta som ny skuldsättning eller dylikt?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Jag fick precis på Kivra 400 kronor en patientavgift som är relativt ny, kanske 3 månader gammal.

Hade glömt den helt.

Kan detta bli problem nu när jag fick inledande för tre veckor sedan? Räknas detta som ny skuldsättning eller dylikt?
Ska ingå i saneringen. Maken hade nån sån avgift el ett par tror jag där dom skickade ut om förslag om typ avbetalning. Det kom efter inledande men själva skulden var från innan o var ju ganska ny. Pratade m handläggaren o han skulle inte betala. Det ingick i hans betalplan.
Kolla m din handläggare. Alla kan vi glömma saker.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp