• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Ricky

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 November 2021
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Fasthåller att det ändå skulle kunna vara A R S. Är det inte så han jobbar, väntar till sista sekunden av dom 3 veckorna och skickar in en överklagan om att en påhittad skuld/skuld ska med. Eller är det i ett tidigare skede av processen han kör den grejen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Åkte på en överklagan - dag 21. Eftersom det inte har scannats in än så vet jag inte vem som har överklagat.

"Hej

Det finns en notering att en överklagan inkommit.

Den är inte registrerad i ärendet än, det tar ngr dagar eftersom vi skickar handlingarna för skanning."

Så vad är det som kommer att hända nu?
Har jag fortfarande inledande? Nu ska tingsrätten besluta om vad?
I ett brottmål där jag är målsägande har överklagan inkommit sista dagen till både hovrätten och Högsta domstolen (fälld i tingsrätt och hovrätt).

Surt, mycket surt.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Fasthåller att det ändå skulle kunna vara A R S. Är det inte så han jobbar, väntar till sista sekunden av dom 3 veckorna och skickar in en överklagan om att en påhittad skuld/skuld ska med. Eller är det i ett tidigare skede av processen han kör den grejen.
Större chans att det är någon man har, visst han har strulat men är ju inte så att han står för alla överklagande direkt
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
I ett brottmål där jag är målsägande har överklagan inkommit sista dagen till både hovrätten och Högsta domstolen (fälld i tingsrätt och hovrätt).

Surt, mycket surt.

Det är väl inte så mycket att göra, blir utfallet enligt önskemål så tickar ju tiden ändå på men om det ska nu till TR och vända så lär ju processen förlängas ganska många månader. Kan inte tänka mig att TR tar upp det innan kanske oktober. Det knepiga är ju att jag dels inte vet vem som har överklagat - dels vet jag inte varför dom har överklagat.
Det var ju en annan skribent här på forumet som utav Zolva Inkasso fick en överklagan utan vad han kunde se motivering.
Kanske finns mindre bolag som satt det i system när dom får tillbaka väldigt lite utav skulden att helt enkelt överklaga.

Kan det förresten vara en överklagan för att någon har glömt att rapportera in en skuld, vad händer i det läget i såfall ska det ut till alla borgenärer igen osv?
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Vidrigt... Men, även vid överklagan fortsätter du ju "skuldsaneringen" om den tillslut blir beviljad. Du får försöka se det från den ljusare sidan ändå... även om jag misstänker att du känner dig aningen stressad av ovissheten i det hela. Jag har enormt låga förhoppningar om min egen skuldsanering... kan ju bara bli positivt överraskad då, menar jag. :) Så länge jag har inledande och det utreds så känns det iallafall långt bättre än ett avslag.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Det skulle det kunna vara.

Det hade väl kanske kunnat vara absolut bästa utfallet då antar jag att dom glömt en skuld.
Problemet är väl dock att då måste hela processen börja om ifrån början där betalplanen återigen ska till alla aktörer, godkännas, fattas beslut, vinna kraft osv... Lär ju ta år innan allt fastställs haha.
Men bättre det än någonting annat antar jag.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fasthåller att det ändå skulle kunna vara A R S. Är det inte så han jobbar, väntar till sista sekunden av dom 3 veckorna och skickar in en överklagan om att en påhittad skuld/skuld ska med. Eller är det i ett tidigare skede av processen han kör den grejen.
Så har förstått modus där
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp