• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Och det ska vara 21 eller?

Det stämmer.

Klarar jag måndagen så kommer tisdagen vara svettigaste dagen kvar. Onsdagen och torsdagen känns det som att det ska jävla i det mycket till om allt skiter sig på :D
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Det stämmer.

Klarar jag måndagen så kommer tisdagen vara svettigaste dagen kvar. Onsdagen och torsdagen känns det som att det ska jävla i det mycket till om allt skiter sig på :D
Det kommer gå bra hoppas jag ☺️ håller alla tummarna! Snart i mål och början på nytt
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Det stämmer.

Klarar jag måndagen så kommer tisdagen vara svettigaste dagen kvar. Onsdagen och torsdagen känns det som att det ska jävla i det mycket till om allt skiter sig på :D
Har en känsla att det blir en sömnlös natt för dig (söndag till måndag).Hoppas verkligen det går bra och håller tummarna också.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Har en känsla att det blir en sömnlös natt för dig (söndag till måndag).Hoppas verkligen det går bra och håller tummarna också.
Haha!
Kanske!

Men tror att måndag-tisdag blir aningen värre :D Klarar man tisdagen också är jag nog i mål.
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Lånar tråden; Vad händer efter att alla borgenärer (ska) ha inkommit med uppgifter efter inledande beslut? Nästa vecka passeras det datumet. Men vad händer sen?
 

Oldspice

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Fogden går igenom om allt stämmer från ansökan och utreder ekonomin. Sen får du ett förslag på betalplan om de anser att de ska gå vidare. Då skickas planen till alla borgenärer och de får yttra sig om planen.
slutligen bestämmer fogden om ett beslut och borgenärer får 3v på sig att överklaga om de känner för det. Annars vinner laga kraft och din sanering är vunnen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fogden går igenom om allt stämmer från ansökan och utreder ekonomin. Sen får du ett förslag på betalplan om de anser att de ska gå vidare. Då skickas planen till alla borgenärer och de får yttra sig om planen.
slutligen bestämmer fogden om ett beslut och borgenärer får 3v på sig att överklaga om de känner för det. Annars vinner laga kraft och din sanering är vunnen.
Någon betalplan behöver det inte bli.
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Fogden går igenom om allt stämmer från ansökan och utreder ekonomin. Sen får du ett förslag på betalplan om de anser att de ska gå vidare. Då skickas planen till alla borgenärer och de får yttra sig om planen.
slutligen bestämmer fogden om ett beslut och borgenärer får 3v på sig att överklaga om de känner för det. Annars vinner laga kraft och din sanering är vunnen.
Tack för svar! Men de kommande 3v - under överklagandeperioden eller vad man ska säga, då kan inga nya skulder inkomma? Eller kan det tillkomma skulder även under de tre veckorna?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Om jag fick skuldsanering (beslut) den 24:e juni - är det dag 21 idag eller imorgon?

Räknas första dagen för beslut som dag 0 eller dag 1 är min fråga helt enkelt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp